Anders Eklund får permission...
Plutteli skrev 2010-04-19 12:03:57 följande:
Enkelt räkneexempel, vi har 100 dömda sexualförbrytare, låt säga att dessa 100 dessutom utfört övergrepp på barn. 95 av dessa blir rehabiliterade och gör aldrig om sitt brott någonsin igen, men eftersom de andra 5 återfaller i brott skall alla 100 aldrig komma ur fängelset och leva utan bekvämligheter? Fattar du själv hur sjukt det är?Sen är ni ju många som förespråkar fängelse utan mänskliga rättigheter och dödsstraff med motiveringen "tänk hur det skulle kännas om det var ditt barn som var mördad".. Så jag ställer motfrågan då: Säg att vi fåt fängelser där de mänskliga rättigheterna inte gäller samt dödsstraff. Säg att DITT barn är den som har mördad och våldtagit ett barn. Skulle du tycka att det var ok att ditt barn behandlades som skit i fängelset fram till den dagen h*n avrättas?Må vara att folk som Eklund gjort avskyvärda dåd, men är det verkligen rätt att hans familj som inte varit inblandad skall lida på samma sätt som Englas familj? För hur hemska saker någon gjort så är denne någons barn, kanske någons älskade förälder (som haga mannen tex.) någons bror eller syster.Hade mitt barn varit farlig för allmänheten så hade jag inte velat att han/hon skulle komma ut igen för att skada fler. Jag hade mått jävligt dåligt och funderat hela livet över vad jag gjort för fel, varför det blivit så.
Hade mina vägar korsats med mitt barns mördare/våldtäktsman så hade en av oss inte kommit levande därifrån.
Jag fattar inte varför dom släpper ut honom överhuvudtaget, men missbedömningar har dom ju gjort förr, tyvärr.