• Ess

Anders Eklund får permission...

Plutteli skrev 2010-04-19 12:03:57 följande:
    Enkelt räkneexempel, vi har 100 dömda sexualförbrytare, låt säga att dessa 100 dessutom utfört övergrepp på barn. 95 av dessa blir rehabiliterade och gör aldrig om sitt brott någonsin igen, men eftersom de andra 5 återfaller i brott skall alla 100 aldrig komma ur fängelset och leva utan bekvämligheter? Fattar du själv hur sjukt det är?Sen är ni ju många som förespråkar fängelse utan mänskliga rättigheter och dödsstraff med motiveringen "tänk hur det skulle kännas om det var ditt barn som var mördad".. Så jag ställer motfrågan då: Säg att vi fåt fängelser där de mänskliga rättigheterna inte gäller samt dödsstraff. Säg att DITT barn är den som har mördad och våldtagit ett barn. Skulle du tycka att det var ok att ditt barn behandlades som skit i fängelset fram till den dagen h*n avrättas?Må vara att folk som Eklund gjort avskyvärda dåd, men är det verkligen rätt att hans familj som inte varit inblandad skall lida på samma sätt som Englas familj? För hur hemska saker någon gjort så är denne någons barn, kanske någons älskade förälder (som haga mannen tex.) någons bror eller syster.
    Om nu Eklunds familj lider så är det HANS fel och ingen annans, HAN har valt sin väg och HAN drar dem genom skiten.

Hade mitt barn varit farlig för allmänheten så hade jag inte velat att han/hon skulle komma ut igen för att skada fler. Jag hade mått jävligt dåligt och funderat hela livet över vad jag gjort för fel, varför det blivit så.

Hade mina vägar korsats med mitt barns mördare/våldtäktsman så hade en av oss inte kommit levande därifrån.

Jag fattar inte varför dom släpper ut honom överhuvudtaget, men missbedömningar har dom ju gjort förr, tyvärr.
  • Ess
    Plutteli skrev 2010-04-19 13:12:35 följande:
    Ja det är hans fel, men varför straffa familjen för det han gjort genom att frånta honom alla mänskliga rättigheter, genom att tortera honom och döda honom som så många förespråkar? Lider inte hans familj så det räcker? Hade du tyckt att det var ok att ditt barn behandlades så för något h*n gjort och kanske tom ångrar? Är det inte straff nog att sitta inspärrad och aldrig kunna röra sig utan att övervakas? Har du en aning om hur den känslan är efter ett tag? Du kanske skulle testa själv att sätta dig i karantän i ditt hus i en månad och se om det är så roligt även om du kan se på tv och "leva lyxliv"..
    Han själv valde att straffa sin familj genom att aktivt utföra handlingen. Varför skulle hans familj lida för att han får ett straff för vad han gjort.
    Skitit i det blåskåpet har han ju själv gjort och att tex grannar och andra pekar finger efter hans familj är han ensam ansvarig för.

Ångrar sig gör han fram tills nästa flicka råkar korsa hans väg.

Sitter i karantän gör snart de flesta av oss eftersom vi inte vågar oss ut tack vare att dom släpper ut sånna som han.
  • Ess
    Virriga Vera skrev 2010-04-19 16:19:54 följande:
    Och du tycker att det är rätt mot din och ditt offers familj att göra så? Du blir ju även du inlåst för all framtid utan några mänskliga rättigheter alls.
    Det hade jag blivit. Men jag vet att jag aldrig hade kunnat gå förbi honom på gatan och bara konstatera att, oj där e mannen som våldtog/mördade mitt barn.
  • Ess
    Plutteli skrev 2010-04-19 17:24:48 följande:
    Om ditt barn skulle mörda någon och sedan sätts i fängelse. Skulle inte du lida av att veta att han torteras, misshandlas och behandlas som en sak, någon utan värde (om nu fängelserna skulle bli så som många i tråden förespråkar). Skulle du inte lida om ditt barn avrättas? På vilket sätt är det rätt att utsätta någon annan för den smärta man själv känner bara för hämd, någon som är lika oskyldig? Ok att straffa den som gjort dådet, men straffa inte dennes familj för något de inte rår för! Och vadå vågar inte gå ut? Han sitter inlåst just nu, på obestämd tid! Han kanske aldrig någonsin kommer ut, för att komma ut med eskort är ju inte samma sak som att var fri! Om det är så du tänker bör du nog stanna inne faktiskt för så vitt du vet kan ju lika gärna din granne vara nästa Anders Eklund!
    Det jag hade lidit mest av är att inte veta vad jag gjort för fel för att mitt barn hade blivit som det blivit. Jag hade levt mitt liv med ett stort VARFÖR.

Jag hade faktiskt inte gett mig på någon oskyldig, utan det hade varit en riktad hämnd mot den som mördat/våldtagit mitt barn.
    Om det är hans ev familj du syftar på så är det hans ansvar att inte sätta dem i den sitsen. Annars bör ju inte offret heller anmäla förövaren, eftersom det är kränkande för hans familj.

Jag syftar inte enbart på honom utan överlag på alla som vistas ute i samhället som egentligen inte borde gå lösa. Jag vet inte hur det är med dig, men jag undviker definitivt vissa platser speciellt när det är mörkt.
Svar på tråden Anders Eklund får permission...