Inlägg från: jaghopparhögt |Visa alla inlägg
  • jaghopparhögt

Anders Eklund får permission...

ELMK skrev 2010-04-20 20:17:19 följande:
    sant. det är som det sprids på facebook nu. klistrar in det här sätt de gamla i fängelse och de kriminella på äldreboenden! Så får de gamla möjlighet till bad, hobbies och utevistelse. Ingen kan stjäla från dem, och de får pengar i stället för att betala. De kriminella kan få kall mat, inga pengar, vara helt ensamma, få lyset släkt klockan 20:00 och bada 1 gång i veckan (max)! jag tycker faktiskt att om man har missbrukat rätten att leva genom att mörda, våldta, skada osv en annan människa/djur så har man inga rättigheter kvar utan man ska bara leva för att plågas av det man gjort.
    Men snälla man kan inte jämföra fängelse med äldrevård.
  • jaghopparhögt
    ELMK skrev 2010-04-20 20:26:26 följande:
    självklart inte på det sättet som den texten menar. men jag anser fortfarande att det är för slappt för de kriminella. det ska bli hårdare tag för dem som begått det mer seriösa brotten, inte fan behöver han glasögon när han sitter på kåken. det han ska göra är att plågas för de liv han har tagit inte sitta och läsa böcker och fördriva tiden med nöjen.
    Skulle man neka folk att kunna se så hade man snabbt fått problem med olika människorätts organisationer.
  • jaghopparhögt
    ELMK skrev 2010-04-20 20:41:33 följande:
    men nu talar vi om en människa som har tagit två liv varav ett barn... det ÄR skilland på kriminella och kriminella och människor och människor. tar man ett liv har man inga rättigheter kvar när man är bevisat skylldig. dock ska man inte ha dödsstraff.
    Nej det är inte skillnad, det fungerar inte att behandla människor olika sådär.
    Du tänker för mycket med dina känslor.
  • jaghopparhögt
    ELMK skrev 2010-04-20 20:51:54 följande:
    va?! visst kan och ska man behandla männsikor olika, inte behandlar jag eklund på samma sätt som jag behandlar viktoria (kronprinsessan) eklund är inte värd det då han har bevisligen tagit livet av två människor.
    Vår lag fungerar inte så.
  • jaghopparhögt
    ELMK skrev 2010-04-20 20:54:07 följande:
    finns MÅNGA fel med våran lag....MÅNGA att stifta lagar är inte lätt och det kommer alltid finnas fel i en lag
    Fast du verkar ju vilja ha medeltidslagar baserade på känslor och blodtörst.
  • jaghopparhögt
    ELMK skrev 2010-04-20 20:58:53 följande:
    det är så du tolkar att jag vill ha det, det vill jag inte. dock ska det inte vara lätt att vara i fängelser.
    Det är inte lätt att sitta i fängelse. Sen är ju frågan hur obehagligt man vill göra det, och är man beredd att ta de förändringarna i samhället som det leder till?
  • jaghopparhögt
    Ord blind skrev 2010-04-20 21:18:45 följande:
    Förstår du varifrån folk får uppfattniingen om att det skulle vara lätt att sitta i fängelse? Att folk verkar tro att det är någon form av semester? Att få gå i rastgård en timme om dagen, att inte få röka (en vinst för dom själva men det ser man inte när man röker själv), inte kunna göra vad man vill när man vill är för mig inte semester.
    Jag förstår att vissa tror att det är lätt och trevligt me ndet är för att folk förstår inte hur allvarligt man reagerar på inlåsning och frihetsbegränsning. De tror att de är starkare än vad de är.
Svar på tråden Anders Eklund får permission...