• Bam

Anders Eklund får permission...

Blind Urmakare skrev 2010-04-18 01:52:07 följande:
    Du, kvoten för populistiska uttalanden är redan fylld i denna tråd. 
    Du verkar lida av lite "jag vet bäst"  Tröttsamt!
    Sometimes when i´m alone i google myself.
  • Bam
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 01:52:58 följande:
    Hur menar du, ska man nu helt plötsligt inte döma mördare?
    Läser du som döva hör? Skärp dig.
  • Bam
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 01:59:59 följande:
    Jag skulle inte bry mig om den människan eller vad som hände med honom/henne. Det skulle inte vara upp till mig att besluta om. Förhoppningsvis skulle jag få den hjälp jag behöver för att klara mig igenom den situationen. 
    Tro mig, du skulle bry dig.
    Eller du har den naiva tron om att bara för att du inte får bestämma så bryr du dig inte?  För om du fick bestämma så......?
  • Bam
    ben brunsten skrev 2010-04-18 02:01:00 följande:
    "danny79", det borde fan i mig vara straffbart att förespråka döden som straff och att skriva lika illa som du.... Till er som tycker att Anders har "rätt" till permis, säg det till Englas mamma... Fråga henne sedan när hon får permis.. Sen pratar ni med Pernillas mamma... Lycka till med er politiskt korrekta prettoattityd..
    Ja, tyvärr så glöms offrens familjer bort i sådana här diskussioner. Det fokuseras på gärningsmannens "rättigheter"
  • Bam
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 02:06:25 följande:
    Jag skulle antagligen var arg i början, som en del av sorgeprocessen. Men jag hoppas verkligen att jag inte går runt och önskar livet ur en person. Det låter enormt självdestruktivt.
    Om ens dotter fallit offer för en sadistisk sexmördare så tror jag nog att man är mer än enormt självdestruktiv.

Hur tror du att det känns för hennes familj att han ska "rehabiliteras" ut i samhället? Jo, som en jävla käftsmäll.
  • Bam
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 02:15:14 följande:
    Så man ska skrota allt vad humanistisk kriminalvård heter för att vara snäll mot offrenas familjer? Tror du det ligger i samhällets intresse?
    Vad är humanistisk kriminalvård då? Att få komma ut och äta på restaurang?
    Shit, det gör inte många barnfamiljer ens, men barnmördare ska få göra det?
  • Bam
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 02:25:22 följande:
    Det handlar väl mer om att få någon kontakt med omvärlden för att minska risken för den intagna att institutionaliseras.
    Jag gissar hejvilt förstås, men jag tror nog att omvärlden inte vill ha kontakt med en sadistisk sexmördare. Jag KAN ha fel, men jag tvivlar på det.
  • Bam
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 02:26:17 följande:
    Det finns ganska mycket forskning som visar att hårdare straff inte leder till minskad brottslighet.
    Avrättning leder definitivt till mindre brottslighet från just den brottslingen.
    Värt att tänka på när det gäller barnmördare.
  • Bam
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 02:36:37 följande:
    Ditt behov av vård och fångens behov av vård är två skilda ting och ska behandlas som två skilda ting. Att förlora någon närstående är hemsk och ett otroligt lidande för vilken man bör få hjälp av en psykolog. Men ditt välmående ska inte bekostas med någon annans lidande. Det förtår du väl att det inte är hållbart. Och tror du själv att du kommer må bättre för att någon annan dör?
    Du kan verkligen inte tänka utanför lådan?
    Nån har mördat ditt barn och denne person ska "rehabiliteras" ut i samhället. Köpa ett par solbrillor. Ditt barn kommer aldrig köpa solbrillor för hon är MÖRDAD av detta äckel.
  • Bam
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 02:38:25 följande:
    Ja fast det leder inte till någon form av allmänprevention. Stater med dödsstraff har i genomsnitt högre mordstatistik än stater utan dödsstraff. Fast ska vi seriöst ta diskussionen om dödsstraffets vara eller icke vara?
    Nej, det ska vi inte.
  • Bam

Jag tar mig friheten att kopiera in ett stycke från Englas mammas blogg. Här kan ni läsa svart på vitt hur det känns för hennes familj.
    http://englasmamma.blogspot.com/

• Bam
    Virriga Vera skrev 2010-04-18 10:02:53 följande:
    Vilka rättigheter har tagits bort från offren?
    Ja, rätten att leva för det första. Eller du har missat att Eklund är en mördare?
Svar på tråden Anders Eklund får permission...