Inlägg från: Blind Urmakare |Visa alla inlägg
  • Blind Urmakare

Anders Eklund får permission...

Bam skrev 2010-04-18 02:43:56 följande:
    Du kan verkligen inte tänka utanför lådan? Nån har mördat ditt barn och denne person ska "rehabiliteras" ut i samhället. Köpa ett par solbrillor. Ditt barn kommer aldrig köpa solbrillor för hon är MÖRDAD av detta äckel.
    Mitt barn kommer inte att komma tillbaka bara för att förövaren får dödsstraff eller ingen möjlighet till rehabilitering. Min sorg kommer inte att försvinna och inte heller bli bättra av att han sitter på vatten och bröd. INGET som har med förövaren kommer att hjälpa. Förutom att media slutar skriva om honom såklart så jag slipper läsa om vad han gör och inte.
    Tänka utan för lådan? Bara för att jag inte delar din syn på intagnas rehabilitering, eller i ditt fall avsaknaden av den?
    Bara för att jag anser att fångar ska ha en möjlighet till rehabilitering betyder inte det att jag på något sätt rättfärdigar deras brott, inte tycker synd om offrena med deras familj eller vill att min dotter ska våldtas och mördas. Det är ju bara dumt och såhär tre på natten är det jävligt tröttsamt att sitta och om och om igen förklara skillnaden på förövarens vård och offrets vård.
    Skulle jag eller någon i min närhet skadas eller mördas skulle jag inte förhålla mig objektiv, naturligtvis inte det kan igen förvänta sig att jag ska. Och i den stund av sorg och ilska skulle jag säkert tänka både det ena och det andra. Saker jag hoppas att jag inte gör till handling och saker som jag hoppas sluta tänka efter ett tag. För mitt eget välbefinnande.
    Ateist | Humanist | Politisk frilansare
  • Blind Urmakare
    danny79 skrev 2010-04-18 03:05:01 följande:
    ett öga för ett öga,, en tand för en tand.. Biblens regler....
    Fast det var ett tag sedan vi gick ifrån bibelns regler. De funkar liksom inte i ett civiliserat samhälle.
  • Blind Urmakare
    danny79 skrev 2010-04-18 03:14:29 följande:
    det funkar utmärkt,, slår nån mig slår jag tillbaks,, våldtar nån ngn skär man kuken av den människan...
    Har du läst bibeln? Eller ens gamla testamentet? Eller sitter du och seriöst förespråkar mord, slaveri, homofobi, rasism, stening av olydiga barn, våldtäkt ect. Allt fint som står i bibeln.
  • Blind Urmakare
    danny79 skrev 2010-04-18 03:34:56 följande:
    dig går inte att prata med.. händer ngt mina närmaste kommer jag inte förlita mig på svenska rättsamhället.. Om du har svårt för att läsa kan jag upprepa mig för sista gången.. En tand för en tand... eller ett öga för ett öga,, tolka det hur du vill.. Du måste vara helt jävla blåst om du vill att DIN DOTTERS MÖRDARE ELLER VÅLDTÄCKSMAN ska få vård eller fängelse.... Alla vi normala människro vill att människan som har fogat sådan smärta åt oss ska få lida till sådan utsträckning som möjligt.. Att den människan ska lida SVÅRT innan den avlider..... Så hade jag kännt om NGT hände mina nära och kära... Och jag tror att dom flesta här håller med mig utan du..
    Alltså du börjar göra mig trött. Nej de flesta människor ute i verkliga världen förespråkar inte tand för tand. De flesta vet att bibeln inte är en bra källa för rättstillämpning. I alla fall alla som har gått samhällskunskap A.
  • Blind Urmakare
    danny79 skrev 2010-04-18 03:43:42 följande:
    Du gör inte mig trött,,, du gör mig rent av förbannad...Jag hoppas verkligen inte att du råkar ut för ngt. jag vill verkligen inte att du ska känna en sådan avsky för en annan människa.. men händer det ngt sådant hemskt i din närhet så kommer du känna exakt det jag jag sagt hela kvällen.. Jag skulle vilja se dig kram om den människan som våldtog din DOTTER.. vill inte sga såhär men det verkar som jag inte kan få dig förstå annars... förstår du inte min ansky för brottslingar och alla dess handlingar nu så är det inget id'e att d u svara tillbaks.. Då orkar jag inte längre.. då är du och dina åsikter helt jävla ,,,............................................... .................................................. .............................................
    Du verkar helt seriöst inte må bra. Jag säger det i välmening. 
  • Blind Urmakare
    danny79 skrev 2010-04-18 03:52:05 följande:
    du verkar inte mår bra.. fortsätt du att förespråka vård åt kriminella.. så  ordnar allt sig... du har inte svarat på ett enda av mina påståenden.. dig pratar jag inte mer med..
    Det är för att dina påståenden är rakt av löjliga och du använder en infantil argumentationsteknik.
    Jag mår utmärkt och mina tankar om kriminalvård delas med alla sakkunniga på området. Dvs politiker, kriminalvårdare osv.
  • Blind Urmakare
    danny79 skrev 2010-04-18 03:57:57 följande:
    Dina tankar kommer fallera helt om det skulle hända dig. Det är jag helt hundra med.....
    Du får gärna tänka så om det får dig att må bra. Själv ser jag inte poängen i att spekulera kring min eventuella reaktion.
  • Blind Urmakare
    maelgi skrev 2010-04-18 12:02:18 följande:
    Tror inte att de staterna har högre mordstatistik pga att dom har dödsstraff. Jag kan helt utan ngn som helst tvivel säga att inför dödsstraff för faan. Givetvis ska personen vara dömd helt utan tvivel så man vet att man tar död på den som verkligen är skyldig. Enda anledningen till att jag inte själv skulle straffa ngn som gjort ngn nära till mig illa är att jag inte vill hamna i fängelse själv för d drabbar mina nära oxå. Men är man så funtad så man har ihjäl en liten flicka så är d kört från början. Man kan inte vara så sjuk o sen helt plötsligt bli frisk efter ngn slags rehabilitering. Jag är HELT för livsstids fängelse o hellre d än dödsstraff men då ska fångarna lida för d dom gjort oxå. Sen är d ju ett stort skämt att livstid här i Sverige är tisdbestämt. Livstid då ska människan sitta tills han/hon dör helt enkelt o inte fan ska dom ha d lyxigt i fängelset. Lägg dom pengarna på offren ist för o ge fångarna en så bra tillvaro som möjligt i fängelset. I USA kan man tom få 2 st livstiddomar på sig, tex. 100 år + 100 år. Där kan man snacka livstid.
    Livstid i Sverige är verkligen inte tidsbestämt! Vad har du fått det ifrån?
  • Blind Urmakare
    maelgi skrev 2010-04-18 15:06:03 följande:
    Nu syftar jag på att ngn kan få livstids fängelse i typ 12 år.
    Nej det kan man inte. Man kan få sitt livstidsstraff omvandlat till tidsbestämt men livstid är i sin natur inte tidsbestämt. Och det är inte någon som helst rättighet att få sitt straff omvandlat till tidsbestämt.
Svar på tråden Anders Eklund får permission...