Ni som gjort abort, vilket bedövningsmedel användes?
Fick ni lokalbedövning eller ryggmärgsbedövning? Vilket sjukhus gjorde ni det på? Hur gick d till? Vilken vecka var ni i?
Fick ni lokalbedövning eller ryggmärgsbedövning? Vilket sjukhus gjorde ni det på? Hur gick d till? Vilken vecka var ni i?
Jo man kan visst få bedövning. Jag gjorde en medicinsk abort och fick så ont att de injicerade ketogan i låret på mig.
gjorde en medicinsk abort och fick inget smärtstillande. hade dock jätteont men eftersom jag var hemma och inte på sjukhus så fick jag stå ut med smärtan. var i vecka 6 tror jag, ett antal år sedan
Men vid kirurgisk abort får man väl välja lokalbedövning el sövas? Vid medicinsk abort, hur kändes det? Blev ni illamående, yra i huvudet?
Jag gjorde på karolinska i stockholm, jag ville inte bli sövd utan valde själv lokalbedövning. Två sprutor i livmodertappen som bedövade livmodern. Det känns och gjorde ganska ont att få sprutorna men jag föredrar att känna smärta än att bli sövd. Det var itne olidlig smärta utan kändes lite ibland då instrumenten kom åt någon nerv så det ilade ner lite i benen. Men det går fort, så den lilla stunden kan man bita ihop. Sen beror det nog på hur bra bedövningen tar på olika personer och vilken smärttröskel man har. Även om m an är bedövad så känner man ju hur d jobbar o det känns som mensvärk när d kommer åt livmoderväggen.
Jag var i vecka sju glömde jag säga.
Jag gjorde medicinsk abort, hade så ont att jag blev illamående och svimfärdig, fick en morfinspruta i låret.