• Linnic

En fråga om filtar till babyn...

...det finns tydliegn olika typer av filtar: som tex gallerfilt. Vad är det? Och vad tycker ni man ska inhandla för filt/-ar till den lille???

• Svar på tråden En fråga om filtar till babyn...
  • vivianne

Just filtar tycker jag folk är glada i att ge bort när man får barn så förköp dig inte...

Jag har haft fleecefilt på vintern och bomullsfilt på sommaren och tyckt det räckt bra. Polarns dubbla trikåfiltar har jag ett par av och tycker de är bra nu till vår och sommar. Lagom i storleken dessutom, en del filtar är så stora.

Gallerfilt har jag ingen erfarenhet av men du får säkert fler svar.

• Linnic

Vi har BF i augusti så det är lite frågor som dyker upp när man hör folk prata. :) Men då är det kanske aktuellt att iallafall köpa en fleecefilt. Tack för tipset!

• Fredriks Mamma

Jag har flera filtar, tycker det är både roligt (1) och praktiskt. Finns mkt fina färger och mönster att välja på. Matcha vagn osv.

Jag är så ledsen, för jag tappade min meandi-filt igår, brun med vita moln. Jag gick tillbaka, inom 10 minuter, där vi hade gått med vagnen, men såg den inte.

Gallerfilt har småhål i sig, som jag har fattat det som är luftigt. Jag tycker tyvärr de påminner om sjukhusfiltar, så jag har ingen själv. Men de med olika färger är finare. Jag kikade på en starkt turkos igår, och de är inte tokiga alls.

Fleece är billiga och är perfekt till hösten. Men jag gillar dubbelsydda i bomull (som meandi filten) bäst.

JAg har ofta filt över suffletten när de sover.

• Fredriks Mamma

det är mysigt att ha med sin egen filt till BB, att bädda in bebisen i. Men visst är det vanligt att få i nyfödd present. Det är inget de växer ur första tiden.

• Mary Jo

köp på,filtar är toppen bra att ha o går åt gör dom alltid. nån spya hit o dit;)

• kg8

Gallerfilt är guld tycker jag, för det första så rekomenderas dom som täcke till riktigt små barn, då det är lufthål i dom så att det inte gör något om bebisen får den över ansiktet när den sover. På sommaren är dom svala och goa och på vintern så ska dom värma bättre än yllefiltar sägs det.

• MissLillan

Tycker det är toppen med filtar. Jag brukar ta med om vi ska bort. Då kan man lägga den i sängen/soffan där man är och det luktar hemma fast man är borta! Ullfilt på vinter, bomullsfilt på sommaren och fleecefilt är toppen! 

• Linnic

det låter som att vi kan köpa någon filt utan att känna att det är överflöd. :)

galler filt = sjukhusfilt, håller jag med om!! Får se om jag köper ngn sådan.

• Fredriks Mamma
    Linnic skrev 2010-04-17 19:10:36 följande:
    det låter som att vi kan köpa någon filt utan att känna att det är överflöd. :)galler filt = sjukhusfilt, håller jag med om!! Får se om jag köper ngn sådan.
    Ja, men de med färg var helt ok... funderade på en sån.
  • Fredriks Mamma

Och nu när favoriten försvann, behöver jag fler. O nu har jag två barn, o de vill ju ha lika =) *shopoholic*

Svar på tråden En fråga om filtar till babyn...