• Fågel blå

Kinesiska örter (te) + ivf?

Hej.
    För att öka chansen att bli gravid går jag på akupunktur och dricker ett te gjort av kinesiska örter som akupunktören blandar till.

Nu ska vi börja med ivf, vågar jag fortsätta med de kinesiska örterna? Hur har ni gjort? Bara fortsatt med akupunkuren eller även med örterna?

/Fågel blå

• Svar på tråden Kinesiska örter (te) + ivf?
  • Magz

Jag har hört att akupunktur ökar chanserna... har inte testat själv. Jag skulle däremot vara försiktig med örterna. Man avråder ju från hälsokost.

Jag har alltid druckit rött te, har hört att det ökar celltillväxten. Nu har jag "fördruckit" mig på rött te, så bara lukten gör att jag vill kräkas

Lycka till!!!!

• Tröttis

Jag gick på akupunktur och drack avkok på örter inför mitt 4:e ICSI. De sista nålarna tog jag några timmar innan ET medan jag var rekommenderad att dricka örterna fram till v. 12 vid ev. graviditet. Jag tog dock beslutet att sluta dricka örterna några dagar efter ET. Detta resulterade i mitt första plus någonsin och jag har nu en dotter på tre månader. Jag är övertygad att akupunktur och örter var en stor anledning till att vi äntligen lyckades. Lycka till!

• Snösport

Jag gick på akupunktur och fick finfina ägg denna gång...dock ny medicin. Dricker alltid grönt te och ibland en ´GreenThe/Roobios blandning = gillar ej kaffe alls....är dock en chokladoman   
    2 försök inga fäst och kroppen blir dålig av hormonmedicinerna ...har just beställt en bok  The Infertility cure av R.Lewis som jag fått rekommenderad så eftersom jaghar ca 3 månader till nästa start av hormonmedicinerna så tänkte jag se om det ger ngt. Vet heller ej om min akupunktör jobbar i slutet av juli eller början av augusti då ÄP är v32 om jag får resultat.

Lycka till!!

Svar på tråden Kinesiska örter (te) + ivf?