Inlägg från: Bobbylina |Visa alla inlägg
  • Bobbylina

*Pimp my Husvagn*

Hej!

Finns det några fler lyckliga husvagnsägare som gillar o göra om o fixa i husvagnen? Tänkte vi kunde samlas här o dela tips och ideer med varandra!

Vi har precis fått hem våran Kabe Safir -99 men vem fan har gjort inredningen??? blåa fula blommiga mattor och gardiner..usch.. ser ut som någon gått på knark när dom gjort inredningen..  Så nu jäklar ska vi få en cool husvagn, för ,man behöver väll inte va 100 år för att campa?

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Svar på tråden *Pimp my Husvagn*
  • Bobbylina

vilken tur för oss då{#lang_emotions_laughing} vi är ganska nya på det här, förra året hyrde vi en vagn och i år har vi köpt oss en egen, har 2 småbarn och bor i en liten lägenhet så detta verkar va ett bra alternativ för oss som inte har råd att köpa hus för tillfället!

• Bobbylina

Mamsis: jamen precis, har du husvagn själv? har ni gjort något?

jag har bytt ut alla handtagen i veckan till lite roligare rostfria det gjorde mycket för helhetsintrycket, har även bytt ut lampor ovanför sängen,det satt 2 jättefula porslinslampor där innan.

Är sugen på att göra något bakom spisen, har sett i nyare vagnar att dom har nån sorts låtsas mosaik där, det är jag på jakt efter, någon som vet vart man hittar detta?

• Bobbylina

Va kul att det skrivs lite här! har inte haft internet på evigheter, men nu så!

Vi köpte vår husvagn från firma och bakade in byte av dynor i priset, det kosta 10-13 000 tror jag,inga pengar man har i bakfickan precis så vi är glada att det gick o göra så, nu har vi fina enfärgade ljusbruna dynor! ser mycket modernare ut än de fula blåmönstrade som va innan. Men hade vi inte kunnat gjort så så hade jag oxå sytt nått överdrag av nåt slag.

Det där med dekorplast låter intressant, men våra skåpluckor är inte helt släta utan har som en ram runt som sticker ut (om ni förstår vad jag menar =) men det kanske är snyggt o sätta dekorplast inne i ramen..hmmm

ska ta en tripp till Ikea o kika på dom där plattorna till köket, det skulle nog göra mycket om man bytte detta! det borde ju nästan räcka med 3st, har inte tagit några mått o antar att det är helt olika i alla husvagnar, men höjden borde ju va samma ungefär, nån som mätt sitt kök?

• Bobbylina

Om det är någon som har bilder på dekorplast i husvagn får ni gärna lägga upp det här, försöker övertala sambon att det kan va snyggt,men han är tveksam...

måste åka ut till husvagnen snart o mäta lite innan jag beger mig till ikea! är lite sugen på att sy nya gardiner igen oxå!

• Bobbylina
    middiz skrev 2010-05-08 20:08:35 följande:
    Jag har aldrig sett en husvagn med dekorplast men på www.styleroom.se är det många som använder det i köket, sök bara på dekorplast så kommer det upp massa olika album!
    vilken bra sida, nu är jag sugen på att göra om hela vår lägenhet oxå..=)
  • Bobbylina

Vi har inte bestämt nåt resmål än, vi har vår husvagn uppställd på en säsongskamping nära där vi bor just nu,så får vi se om vi åker iväg på några turer sen i sommar! Förra sommarn va vi på Vadstena camping,där trivdes vi kanon, fin camping o mysig stad! det kan jag rekomendera!

• Bobbylina
    Linawb skrev 2010-05-09 18:25:59 följande:
    Eken, ja den väger ju en del men det gör å andra sidan den skiva som sitter där nu också. Där blir det nog bara marginellt tyngre. Mosaik väger inte SÅ mycket, det går ju inte åt så mycket heller. Så nej, vi ändrar inte vikten på vagnen.Bilder på den lilla sloifern finns nu på blocket efs den ligger ute till försäljning. Om du söker på solifer attache så kommer det upp en liten svart vit sak!
    va fin den är!
  • Bobbylina
    Anjo2 skrev 2010-05-09 20:03:49 följande:
    Shit va häfigtdet blev i solifern, va duktiga ni är!Idag har vi städat ur våran polar och fått den något fräschare...nu ska det fixas lite inför nästa helg då premiär resan är planerad....efter det, om allt går enligt planerna så tänkte jag sätta igång med stordåden...*Börjar smått med att klä om dynorna*Sen tänkte jag ta en runda till ikea och kolla deras dekorplattor....*Gardinerna som är vita nu och faktiskt fräscha behåller jag så länge*Funderar på att måla om väggarna oxå så småningom*Borden ska vi antingen byta skivor på eller så funderar jag på att sätta dekorplast på dem så länge....vad tror ni om det?Lägger in några kort jag tog idag efter vi hade städat ur den....den ser ju inte så rolig ut just nu, men det ska väl bli bättre.....
    Det låter som bra ideer du har för er vagn, en annan sak ni kan göra är att byta ut hantagen det kan göra mycket oxå! 
  • Bobbylina
    Linawb skrev 2010-05-10 17:45:08 följande:
    Tack! Köpte den för 250 kr och nu får vi nog 10 000 för den verkar det som, massor som ringt på den. Så det är inte bara kul att renovera gamla vagnar, man kan tjäna pengar på det också!
    oj,250 kr det va ingen dyr vagn =) va kul då att ni tjänar lite på det oxå!

Vi funderat på att i framtiden köpa en billig vagn o totalrenovera,men det får vänta tills pojkarna är lite större, finns ingen tid för det nu tyvärr!
  • Bobbylina
    Anjo2 skrev 2010-05-12 23:11:24 följande:
    Ja vi funderade på det men så är det såna där vridhandtag ju....och då vet jag inte hur det funkar att byta....kanske någon här som vet?
    vet inte riktigt vad du menar, på våran är det helt vanliga handtag.. är det som en spärr på innsidan som man vrider ner? det finns isånt fall säkert att få tag på hos husvagnstillverkarn eller nåt.
  • Bobbylina
    Banzai skrev 2010-05-15 16:44:44 följande:
    Hej kul med fler som fixar husvagn. Vi har precis införskaffat en Opio -69 men vad som vi förs såg mindre renoverings behov.  Men när vi väl inspekterat vagnen lite närmare så ser det ut som det blir ett lite större projekt än först tänkt men kul ska det bli vi fixar det mest nödvändiga nu då vi behöver ha vagnen första helgen i Juni sen kommer vi att montera ner hela vagnen invändigt för att fixa till den. hoppas o tror att det kommer bli toppen när den är klar Just nu fixar vi till lite trasiga sittlock och jag håller på att sy nya dynor. Då vagnen är gammal så vill vi försöka hålla stilen gammal så den mattan som ligger i är Schackrutig, dynorna kommer bli svart/vitprickiga lika så gardinerna inredningen kommer förmodligen gå i ljusgrått med svarta luckor precis som nu. Utvändigt ska den Rosa/bruna färgen bort och den blir istället Röd för att matcha bilen. Några bilder finns i mitt galleri och fler kommer.
    Va kul med totalrenovering, fina dyna du sytt!
  • Bobbylina

Hej! Hur går det för er? här står det still för tillfället, var på ikea i måndags men GLÖMDE att titta på väggplattorna =( så typiskt...Får bli en sväng dit igen inom snar framtid! Denna värme gör att man tappat stinget lite o orken att fixa o dona finns inte just nu, men det kommer väll tillbaka hoppas jag!

• Bobbylina

någon som vet vad sånt där skydd i tyg, typ som ett staket kostar? alltså som man har ute för o skärma av lite, vill inte att grannarna ska se när jag ligger o steker fläsket...

• Bobbylina
    middiz skrev 2010-05-23 13:19:59 följande:
    Ett "riktigt finns på den här sidan, under förtält, går inte direktlänka.www.campnet.se/Men jag hade aldrig lagt dom pengarna, utan jag hade köpt det här www.jula.se/vindskydd-136598
    oj va dyra dom va... behöver inte så stora heller utan bara halva längden ugefär.. men den på jula va ju billig,men frågan är hur stabilt det är?( beror kanske på hur pass väl man sätter fast det iof.)
  • Bobbylina
    Banzai skrev 2010-06-07 20:48:49 följande:
    Nu är vagnen invigd med en mini semester i Lidköping, efter nya dynor nya gardiner och lite annat småfix så trivs vi riktigt bra i vagnen.
    www.familjeliv.se/hem/banzai/gallery/php0obf0...

Va snyggt det blev! svart o vitt är så fint i kombo!
  • Bobbylina
    jessa1 skrev 2010-06-07 21:57:19 följande:

Va kul med en tråd om husvagns inrdening =)  Vi har en Kabe -91 som redan är hyfsat fin både in och utvändigt. Men finns ju alltid nåt att fixa till. Gav upp det där med att klä om dynorna och köpte vita filtar och la över,piffa till med lite kuddar i petrol. Lite ljusstakar i samma färg. Sen fich jag slut på ideer . Men är riktigt nöjd hittills.

Välkommen!
  • Bobbylina

jag skulle gärna lägga in bilder men verkar som jag behöver photoshop för att förminska bilderna för att kunna lägga ut dom här?

I helgen tar vi vår premiärtur med Husvagnen till Vadstena! (vi har vår uppställd på en säsongscamping så det har inte blivit så mycket åkande)

• Bobbylina

Åh tack för hjälpen! ska kika på detta ikväll o se om jag kan få till det på något av sätten!

Svar på tråden *Pimp my Husvagn*