Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

*Pimp my Husvagn*

Hej här i tråden

vi har en gammal vagn från 79 tror jag det är och inredningen är inte snygg. Den går i randigt brunt och orange. skulle vilja sy nya överdrag men det är varken lätt eller billigt skulle jag tro. har sånn lust att fixa så den blir snygg innuti vagnen men vet inte hur.

Planering är a och o......
  • littlemisstrouble
    middiz skrev 2010-05-01 15:00:19 följande:
    Jag kan berätta lite hur jag har tänk så kanske du får någon idé?Sy nya överdrag, kommer nog bli svarta eller mörkgråa.Ny lampaVäggplattor på väggen vid köket.Dekorplast på luckorna (går att ta bort utan att det blir märken)Nya gardiner och rullgardinerDet är vad jag har kommit på än så länge, sen får vi se hur mycket mer jag kommer på
    hur gör du överdragen? skulle också vilja ha typ svarta eller grå för att få dynorna lite neutrala.

vad menas med väggplattor? dekorplast? är lite ny på sånnt här så du får gärna förklara
  • littlemisstrouble

vart hittar jag en spegel till badrummet i husvagnen som inte är i glas? den vi har nu är väl i nån sorts plast men den är så repig att man knappt ser sig själv i

• littlemisstrouble
    middiz skrev 2010-05-01 15:22:14 följande:
    Överdragen syr jag själv, så det kommer bli ett projekt till vintern om jag kan hålla mej så länge Här har du väggplattorna, finns i olika färger/mönster: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70140587www.mellmine.se/shop/catalog/index.php/cPath/... Här har du lite exempel på dekorplast, man kan klä allt möjligt med det så luckorna och kanske öven dom invänldiga dörrarna kan bli riktigt snygga i husvagnen!Man sätter fast det likadant som man tonar rutorna på bilen..med såpvatten under, som sedan torkar så klart Googlade på plastspegel och hittade detta:shop.mawik.se:8080/alega/default.asp?cat=140Det finns även spegelplast, då kan man göra spegeln självwww.slojd-detaljer.se/product.aspx?productid=...Här finns det färig spegel för husvagnwww.jula.se/oval-vaggspegel-135117
    oj så många bra tips. tack så mycket.

gör du överdragen i nån sorts örngottsmodell? förstår du vad jag menar då, typ sånna man bara drar över och viker in kanten eller syr du med dragkedja och allt?
  • littlemisstrouble
    middiz skrev 2010-05-02 09:06:01 följande:
    Ja jag är ganska uppe i det här nu kanske du märker Jag kommer sy dom likadana som dom överdragen som är på nu, kommer sprätta upp en av dom och ha som mall! Så det blir med dragkedja och allt.
    hade jag också velat göra men det känns som om det är överkurs för mig att sy. ska jag sy blir det nog enklast möjligast
  • littlemisstrouble

funkar det i praktiken att sy typ örngottsmodell som överdrag till kuddarna eller blir det konstigt tror ni?

• littlemisstrouble
    middiz skrev 2010-05-03 08:02:12 följande:
    Syr du dom ganska tighta så bordet det nog funka...prova så får du se! Nu vet jag inte hur stora dynor du har, men vill man inte sy egna överdrag så borde man kunna köpa hela dynor. På ikea finns dessa www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40163387 om storleken stämmer!Jag tycker dom grö/turkosa är härliga!
    ja dom gröna var väl fina men husvagnens dynor är ju i massor av olika storlekar för kortsidor med mera så det blir kanske svårt att köpa färdiga dynor men smidigt hade varit onekligen
  • littlemisstrouble
    middiz skrev 2010-05-03 16:03:18 följande:
     Okej vad synd! I våran är alla dynorna lika stora. Det går inte passa in ändå? Vi ska åka och hämta den efter 17, längtar så
    kanske, måste kolla upp vad det är för mått i husvagnen på alla dynor.
    verkligen bra tips du kommer med du verkar ha koll på husvagnsbuisness
  • littlemisstrouble
    Smuliz skrev 2010-05-03 22:13:48 följande:
    Jag tänkte den tanken igår också men trodde jag va helt knäpp haha NU ska jag nog göra slag i saken!Ska pimpa vår husvagn tänkte jag, men jag är urusel på att sy så det får bli bortläjt till min kära mormor Men då kan man alltså sy som örngott?? Det ska ju vara enkelt och vi har småbarn som kladdar så
    jo men det måste man ju kunna. har funderat på det många gånger om jag ska göra så men har inte orkat börja med projektet. önskar jag hade någon att leja jag med.
Svar på tråden *Pimp my Husvagn*