Inlägg från: Smuliz |Visa alla inlägg
  • Smuliz

*Pimp my Husvagn*

littlemisstrouble skrev 2010-05-03 07:47:04 följande:
    funkar det i praktiken att sy typ örngottsmodell som överdrag till kuddarna eller blir det konstigt tror ni?
    Jag tänkte den tanken igår också men trodde jag va helt knäpp haha

NU ska jag nog göra slag i saken!

Ska pimpa vår husvagn tänkte jag, men jag är urusel på att sy så det får bli bortläjt till min kära mormor

Men då kan man alltså sy som örngott?? Det ska ju vara enkelt och vi har småbarn som kladdar så
  • Smuliz

Det blev cerise stretchtyg var på rea så det kostade 10kr metern, så jag chansar!

Finns ju lite olika tips på hur man ska göra, vad är enklast?

Hon i tygaffären sa att många köper resårband och liksom drar över dynan så resåren hamnar på baksidan, som en resårmadrass ni vet?

Men jag blev lite snål då jag insåg att det skulle bli dyrt med resåret

Så antingen ska vi bara dra över kuddarna och knyta på baksidan som man ändå inte ser, eller så gör hon det "ordentligt" och syr kuddfodral som vi mosar in dynorna i.

Vad tycker ni?

Är glad att min mormor VILL och KAN hjälpa mej då jag inte vet vad som är avig eller rät, raksöm eller nåt, typ. Och har nog inte tålamodet heller Men skulle väldigt gärna ÖNSKA att jag kunde

• Smuliz
    Linawb skrev 2010-05-10 17:45:08 följande:
    Tack! Köpte den för 250 kr och nu får vi nog 10 000 för den verkar det som, massor som ringt på den. Så det är inte bara kul att renovera gamla vagnar, man kan tjäna pengar på det också!
    Har du lagt ut bild nånstans? Får man se?
  • Smuliz
    littlemisstrouble skrev 2010-05-09 15:22:37 följande:
    är ni andra med i caravan club? vi gick med där och fick en gratis campinghelg så vi ska till någon av deras campingar en helg i sommar och uttnyttja erbjudandet tänkte vi. vart vi ska har vi inte  bestämt oss för ännu. hitills har vi varit på öland, halmstad, varberg, ullareds camping bla
    vart går man med i den klubben då?
  • Smuliz

Hej!

Det är ju min mormor som har gjort detta åt mej *tack tack tack* Själv kan jag inte sy alls!

Men hon sydde som en "korv", som man sedan trädde i dynan i. Och sen sydde hon ihop andra kortsidan förhand. (hon är mycket för att sy för hand hon)

Det som var knöligt var de två hörnkuddarna sa hon, dom höll hon på lääänge med där fick hon klippa ut passande bitar och sen sy ihop dom, för att det skulle bli bra.

Jag köpte tyg på rea, så det kostade 10 kr metern. Gick åt 8 meter, men då gjorde vi kappor till stora fönstren också.

Mormor sa att det tagit henne 20 timmar att göra alla 12 dynorna, gardinerna och lampan som hon klädde om i samma tyg som gardinerna. Två dukar gjorde hon med av skvättarna som blev över.

Enklast hade nog varit att ta gummiband i ena kortsidan och dra åt, för då kan man ju ta av tyget och tvätta. Hon sydde ju fast tyget i dynorna, så det blir riktigt knöligt att ta bort det. Men å andra sidan, har man nånsin tagit bort och tvättat ORIGINAL-TYGET?! Näe

Vi kör med plädar från IKEA för 13 kr/st som överdrag när vi ska äta och sånt, så man inte spiller

Svar på tråden *Pimp my Husvagn*