Inlägg från: MinaSmåLiv |Visa alla inlägg
  • MinaSmåLiv

*Pimp my Husvagn*

Hej! Hoppar  in i den här tråden då vi precis blivit med husvagn, va ett rent inpulsköp från min sida så vi har inte ens sett vagnen mer än en bild på utsidan. De är en äldre vagn från 74 som vi endast ska använda någon gång ibland när vi åker långt som vi gör ibland och behöver övernatta en natt. Och när vi ska åka till sambons släktingar som bor långt bort för då behöver vi någon stans att sova några nätter när vi är där.
    De finns just nu inga dynor i husvagnen för dom gamla va tydligen i så dåligt skick när förra ägaren köpte husvagnen så dom slängdes då och inga nya kom in.
    Så jag undrar om de är någon här som gjort egna dynor till sin husvagn? Vad för tyg ska man änvända för att de ska hålla?
    Jag kan inte sy själv så de låter jag svärmor göra sen. Eftersom vi inte kommer använda vagnen så ofta så kommer jag använda vanlig skummadrass att göra dynor av för dom behöver inte va så hårda som vanliga dynor är. Om de inte är någon annan här som har något annat bra förslag?
    Sen kommer jag vilja måla om innuti och undrar vad för färg man ska måla med för att de ska hålla, vanlig väggfärg håller väl kanske inte i en husvagn. De är ju fuktigare i en husvagn vintertid m.m så då kanske färgen blir förstörd tänkte jag. Luckorna får de nog bli sån där dekorplast på eller va de nu heter.

Mina älskade ungar
Svar på tråden *Pimp my Husvagn*