Inlägg från: alberta77 |Visa alla inlägg
  • alberta77

*Pimp my Husvagn*

Hlloj! Någon kvar här? Får hem vår vagn på lördag och då ska hela vagnen renoveras. Trasig plåt= mycket jobb. Vore kul med fler tips på inredning när vi väl kommit så långt. Jag har varit med o renoverat ett par vagnar förut så det ska nog gå bra.

Mina hjärtan födda 04,05,08 och 11
  • alberta77
    Banzai skrev 2011-06-15 14:31:35 följande:
    Hej hej spännande med stor renovering men som sagt mycket jobb.
    Vi har lite golv invändigt som måste bytas så vi har att stå i vi med men vagnen går ju använda änd så det är skönt. 
    Skönt att ni ändå kan använda den! Den ser riktigt mysig ut på bilderna. Ingen bebis än? Har själv gått på övertid 4 gånger så jag vet hur drygt det är. Kram och lycka till med både vagn o bebis
  • alberta77
    Nihlén skrev 2011-06-19 00:24:34 följande:
    Tror du det hade gjort sig till dynor då? Jag är lite rädd för att det ska bli för mkt av det goda. Jag gillar verkligen tyget men jag vill inte bli snurrig i huvudet av att vara i vagnen.  Obestämd
    Snyggt tyg! Ni kan inte ha enfärgat på dynorna och sy kuddar i samma som rullgardinen? Bara en idé... Har själv tänkt göra så. 
  • alberta77
    Banzai skrev 2011-06-22 12:45:21 följande:
    Marin kan bli jätte bra tror jag.

Här får husvagnen allt stå BF+12 i dag så här törs inte åka någon stans knappt man törs åka till midsommarstången som är 3km bort men den är ju i alla fall åt rätt håll mot BB
    Jag hade nog inte heller åkt några längre sträckor i din sits. För mig har det startat två gånger på bf+12

Ang åka med husvagn så får det vänta till nästa år. Måste byta allt trä och isolering i vår vagn. Det kommer att ta lite längre tid än vi räknade med från början. Tur att vi fick vagnen gratis!

Marin passar till mycket. Skulle nog bli fint till det randiga
  • alberta77

Hej alla! Längesedan jag var här inne. Husvagnen vi började att renovera visade sig vara helrutten och vi gav upp den. Imorgon ska vi hämta en annan gammal vagn i superfint skick för sin ålder. Tapeter och dynor ser ut att va nya trots att vagnen är från 78. Ska bli så roligt, speciellt som min gubbe aldrig haft någon husvagn. Haha han kan knappt sova om nätterna för han ser fram emot att få hämta den "nya" vagnen.

• alberta77

Halloj! Här är Ett par nya bilder på vagnen. Lite har hänt på den här månaden.

Köket

Barnens fönster

Svar på tråden *Pimp my Husvagn*