Inlägg från: Nihlén |Visa alla inlägg
  • Nihlén

*Pimp my Husvagn*

Åh vad skoj att jag hittade denna tråden! Igår sydde jag tre nya gardiner till vår gamla husvagn (Major -80) och jag fick blodad tand! Skrattande Idag ska jag sy ytterligare tre gardiner och sen ska jag klä om rullgardinen också. 
    Ni som har klätt om era dynor, vad har ni använt för tyg? Jag funderar på att köpa dralon-tyg från Stoff & Stil. Vad tror ni om det?
    Trevlig sommar på er! 

Mer camping åt folket!
  • Nihlén

Nu är jag färdig med alla gardinerna inkl rullgardinen. Så stor skillnad det lilla gjorde i vagnen! 
    Jag har även fått tips på vad jag ska använda för tyg till dynorna, cvc-tyg. Det är ett vattenavstötande tyg, används ofta i avtorkningsbara dukar. Jag sydde rullgardinen i det tyget.
    Har ni några tips och/eller tankar till mig när jag börjar med att sy om dynorna. Måste erkänna att det känns som ett jätteprojekt som skrämmer mig lite. 

• Nihlén

På tal om lampskärmar - är det ngn som vet om man kan göra egna? Vi har en lampskärm i tyg och det är den jag funderar på om man typ kan klä om den. Den andra lampan är ngn hisklig historia som ska se ut som glaslampa eller ngt sånt. 

• Nihlén
    softsofie skrev 2011-06-17 22:43:37 följande:
    jag tog bara "skelettet" från den gamla lampan o sydde nytt tyg, var en hiskilit fult tyg med fransar på!!!
    Åh *klappar händerna av lycka* då ska jag köpa tyg till lampan idag också! :)

Har kommit på jag även ska sy nya gardiner till förtältet. Men vi tar det efter midsommar för vi ska känna av om de som sitter där är i rätt storlek. Jag tycker det är så vansinnigt roligt att få göra om i vår husvagn. Längtar tills den dagen när dynorna är omklädda. Vi har dock lite diskussion om tyget till dynorna. Ska man välja enfärgat eller mönstrat? Sambon funderar på samma tyg som i rullgardinen jag gjorde. Vad tycker ni?

• Nihlén
    Banzai skrev 2011-06-18 23:06:07 följande:
    Gillade det tyget du hade i rullgardinen 
    Tror du det hade gjort sig till dynor då? Jag är lite rädd för att det ska bli för mkt av det goda. Jag gillar verkligen tyget men jag vill inte bli snurrig i huvudet av att vara i vagnen.  Obestämd
  • Nihlén

Jag har kommit på vad jag ska ha för tyg nu! Eller rättare sagt jag vet vad jag vill ha för tyg nu, måste ju hitta det också. Jag tänkte ett enfärgat tyg i marin eller jeans blå nyans. Kan nog bli bra va?

Är det någon som ska ut med husvagnen nu till helgen? Vi åker i morgon och kommer hem på söndag. Ljuvlig och jag längtar så! :) 

• Nihlén
    Banzai skrev 2011-06-22 12:45:21 följande:
    Marin kan bli jätte bra tror jag.

Här får husvagnen allt stå BF+12 i dag så här törs inte åka någon stans knappt man törs åka till midsommarstången som är 3km bort men den är ju i alla fall åt rätt håll mot BB
    Oj oj BF+12... Det är så tråkigt att gå över tiden! När jag var BF +7 åkte jag hemifrån, jag åkte till syrran för jag orkade inte bara sitta hemma med alla förverkar. Fast syrran bor närmre ett sjukhus än vad jag gör så jag fick närmre när det väl var dags att åka till BB. Så jag har två gossar som är födda på olika sjukhus trots vi inte har flyttat.

Är det ngn av er som inreder era husvagnar mer barninspirerat på ena delen? 
  • Nihlén

Blir nog inte fler nätter i vår husvagn. Vi var iväg över midsommar och insåg att det funkar inte. Obestämd Vagnen ska säljas, elfel, fukt, för liten osv. I morgon ska vi åka iväg och titta på en ny husvagn. Tur att jag inte hann klä om dynorna iaf.

• Nihlén

Nu har vi köpt ny vagn! *jublar* En Cabby 550D Trendy -93 blev det. På fredag får vi hem den!

• Nihlén
    Majken skrev 2011-06-25 00:49:00 följande:
    Premiärsover i husvagen inatt
    Hur kändes det? Gick det bra att sova där?
  • Nihlén

Vi har varit ute med den nya husvagnen en vecka nu. Där var lite smågrejor som fick fixas till men oj vad skönt det var med en stor vagn.
    Jag ska göra ngt med dynorna men jag vet inte om det blir till att klä om dom eller om jag "bara" färgar dom. Jag ska sy nya gardiner både till vagnen och till förtältet.
    Vi har chokladbruna rullgardiner i denna vagnen så jag tänkte välja en fin färg som passar till det bruna. I förtältet funderar jag på helvita gardiner. Vad har ni för gardiner i förtältet? 

• Nihlén
    MajaLarsson skrev 2011-07-23 10:18:12 följande:
    Hej!

Vi köpte en husvagn i våras å vi har målat den vit invändigt och lagt laminat på golvet. Påbörjat omklädning av dynor.

Var på IKEA och köpte allt å lite till så att vi inte behöver packa i och ur hela tiden. 
    Nya gardiner och textilier är på plats och nu är det bara piffandet kvar. Trodde vi...

Förra helgen när vi campade i Borås så började elen brinna halv två på natten Det började i en garderob och precis bredvid den låg våra två barn plus två till och sov

Mannen hade vaknat en stund tidigare och kunde inte somna om och efter ett tag kände han lukten av kablar... HAn väckte mig å jag bar ut barnen medan han släckte!

Vi klarade oss och tack vare att Rickard var vaken så klarade sig husvagnen hyffsat bra oxå. Nu är elen snart bytt och sanering och målning återstår...

Mitt bästa tips är därför: gå över elen på gamla husvagnar, glöm för guds skull inte brandvarnare och se till att ha en brandsläckare!         
    Nä men gud så hemskt! Tur att ni klarade er!
    Elen var just en av anledningarna till att vi bytte vagn. Ska leta fram vår lilla resebrandvarnare och lägga den i husvagnen!
    Tur att ni klarade er bra!
Svar på tråden *Pimp my Husvagn*