Inlägg från: softsofie |Visa alla inlägg
  • softsofie

*Pimp my Husvagn*

Halloj tjejer!

Å vad jag blev glad när jag hittade denna tråd...
    men det e ju ingen som skriver här Gråter

Nu till helgen ska vi hämta hem våran husvagn så i höst / vinter ska ja pimpa den till max  så den är redo att bara kroka fast å dra i väg till nästa sommar Flört

• softsofie
    så där ja, nu står pärlan på gården redo för att börjas pimpas Skrattande

var på ikea i fredags och köpte en platta att sätta bakom spisen och diskbänken.
    Fastbo hette den på ikea.
    fanns i alla möjliga färger och är vändbar man kunde köpa en list till men det gjorde inte jag, jag ska limma fast den på väggen direkt eftersom att baksidan på min "platta" var vit så vet jag att jag inte kommer vända på den.

köpte även jätte fina korgar med sugpropp från rusta som ska till toan i husvagnen.

måste hitta något tyg tat klä dynorna med, helst vill jag ju ha vitt eftersom att jag älskar vitt men jag tror inte jag har lust att tvätta dom hela tiden.

ni som klätt om dom, vad har ni för tyg?

ååå detta kommer bli så roligt Skrattande
  • softsofie
    Banzai skrev 2010-08-30 20:43:58 följande:
    Så spännande då ser vi fram i mot lite bilder på före o efter sen då
    Jag köpte ett lite grövre bomulls tyg på Ikea som jag sydde dynorna i det funkar jätte bra
    ja det kommer nog en hel drös med bilder sen Skrattande

jag var ju på ikea men då fanns de nästan inga tyger och det var jätte utplockat Gråter

men ska kika på stan i morgon.

i dag har jag i alla fall bytt lilla draperiet under handfatet och så har jag sytt nytt tyg till lampskärmarna.
  • softsofie

skulle lägga in bild på lampan å lite av köket men bildtråden funkade ej Gråter

observera att ja inte är klar överhuvudtaget, detta är bara något litet på nått väldigt stort Skrattande

ursäkta den usla bildkvaliten men jag tog korten med min mobil.

• softsofie
    Nihlén skrev 2011-06-16 23:57:13 följande:
    På tal om lampskärmar - är det ngn som vet om man kan göra egna? Vi har en lampskärm i tyg och det är den jag funderar på om man typ kan klä om den. Den andra lampan är ngn hisklig historia som ska se ut som glaslampa eller ngt sånt. 

jag tog bara "skelettet" från den gamla lampan o sydde nytt tyg, var en hiskilit fult tyg med fransar på!!!
  • softsofie
    jassikan skrev 2011-06-19 02:28:39 följande:
    Vill också klä om dynorna i våran. Vissa har tyget till och med gått sönder på.
    Måste göras.

Bordet i matdelen har jag gjort om, med dekorplast. Var så tråkigt vanligt, nu är det trevligare
    kan du inte lägga in en bild på bordet?
  • softsofie

vilken tur att det ändå gick bra för er.

vill tipsa om en annan super bra sak.,en gasvanare.,vi har en i vår husvagn och nu kan jag sova gott om nätterna vi vagen och inte behöva oroa oss för att de ska läcka gas, ( är livrädd för allt som har med gasol att göra)

vars tog bild tråden vägen? hittar inte igen den.

• softsofie

Sprayade alla krom läs lampor i husvagen, kämpade på som en tok och dom blev riktigt bra, meeen för någon dag sen så hittade ja ett par som ja ska byta till, tror de kommer bli snyggt :) Har lite lust att lägga ut min husvagn på blocket och se om nån skulle vara intreserad av den, men kommer nog ändå inte sälja den när de väl gäller, nu när man gjort om allt i den. Känner att vi nog borde köpa en till som ja kan pimpa i, mitt projekt är ju i princip klart. Ska sätta tapet på insidan av skåparna också så man kan variera, tror nästan ja tar en diskret prickig tapet. Så kan man variera mellan prickigt o randigt som det är nu. Längtar tills husvagns säsongen drar igång

Svar på tråden *Pimp my Husvagn*