Inlägg från: Hera78 |Visa alla inlägg
  • Hera78

*Pimp my Husvagn*

Vill se bilder och inspireras, Majken!

Jag och maken har fått pappas Polar 550GLE från -89, men den får stå kvar i förvaringen där den stått de senaste fyra åren eftersom vi inte har dragkrok på nya bilen och dessutom väntar första barnet om två månader så vi beslutade oss för att låta den stå till nästa påsk.

Men då jäklar ska den pimpas! Vi har haft vagnen sen den var ny -89 så jag har spenderat många semestrar i den, ska bli grymt kul att få ta över den och föra traditionerna vidare till min nya familj. Vagnen är i superfint skick invändigt, den behöver bara en rejäl städning och som sagt lite uppfräschning, det rosa från -89 känns sådär

Utvändigt är det lite galler och sånt som gulnat med åren och som ska bytas eller spraymålas, nytt stödhjul och en ordentlig tvätt och polering sen drar vi på vår första husvagnssemester nästa vår *längtar*

• Hera78

Hallå där campare!

I påskhelgen hämtade vi äntligen hem vår vagn. Min familj köpte den ny -89 och nu har den gått i arv. En Polar 550GLE som är i väldigt fint skick bortsett från att den behöver storstädas efter att ha stått i förvaring de senaste fem åren.

Vi kommer i helgen (förhoppningsvis) bygga en säng till dottern, 10 mån, tvärsöver vår säng som är den lilla sittgrupoen längst fram. Där kommer att vara bäddat hela tiden och dottern kommer att få sova över våra fötter. Allt material är inhandlat, nu ska det bara skruvas ihop.

Nya knoppar vill jag också fixa, vi har också vridknoppar men det borde gå att fixa tycker jag.

Kul att det kommit liv i tråden igen, märks att säsongen börjar

• Hera78

Ja, det har varit en lång väntan på att få ta hem den. Vi fick den redan sommaren 2011 men hade då ingen dragkrok på bilen så den fick stå kvar där den stod, 50 mil från oss. Men nu står den här ute och bara väntar på att bli fixad med! 

Är det någon av er som bytt rullgardiner? Eller målat om handfat i kök/toalett? Vi har ju den anskrämliga bruna färgen med olika nyanser som Polar hade på 80-talet. Vet inte vilket som är bäst, måla om eller köpa nytt. Hittade en blogg där man bytt ut handfatet på toaletten mot en träskiva och satt i en plastbunke. Genialiskt!  

Svar på tråden *Pimp my Husvagn*