Inlägg från: Banzai |Visa alla inlägg
  • Banzai

*Pimp my Husvagn*

wihoo skrev 2010-06-19 21:47:53 följande:
    Okej! Jag blir så ruskigt sugen alltså! Men min sambo är inte alls lika förtjust...till min besvikelse. Men jag ska försöka få min vilja igenom! :) har ju inte tänkt att få iordning den till denna sommar i vilket fall som..utan till nästa, eller i värsta fall nästa sommar ändå, beroende på hur mycket jobb det är på den eventuella vagnen då..

Jaja, hoppas kan man alltid! Jag sitter o läser och kollar på bilder och blir bara mer och mer sugen!

Jag har kikat på dina bilder innan, såg jag nu när jag klickade in, urläckert! Hur långt tid tog det för dig/er att fixa iordning den? var ni snabba eller tog ni den tid det tog bara?
    Tog 3 veckor o sy upp nya överdrag till dynorna & gardiner samt tätade det som såg värst ut ska gå över hela vagnen o täta om den men det tar vi allt efter som och blir nog en hel del grejande till semestern ska byta tak lucka tänkte jag & fixa en mörkläggnings gardin mellan sovdel & köks del så man kan gå in och ut ur vagnen fast Leo sover.
    Sen bor man ju in sig i vagnen o kommer på lite smågrejer allt efter som så nu mera ligger ett litet block o penna i vagnen som man kan skriva upp sakerna på.
  • Banzai
    wihoo skrev 2010-06-20 20:25:19 följande:
    Jag är ju ett riktigt stolpskott till att kunna sy..mamma var inte heller speciellt sugen när jag frågade henne. men det finns nog en och en annan jag kan leja bort det till för en billig peng..iaf hoppas jag det! :) hehe.

Jaa har ni gjort en sovdel åt han på ena sidan, den lilla? och den andra sidan åt er? så tänkte jag göra iaf.. fixa sovdelen åt våran thelwin på den lilla sovdelen permanent liksom!
    Våran vagn har en liten soffa i fram som vi tänkte att Leo skulle få sova i vi ska löpa ett fallräcke som man kan spänna upp mellan vägarna 
    http://np.netpublicator.com/netpublication/n65672492   (sid 17)
    sen sover vi just nu på varsin sida av bordet men det berode på att Leo låg på golvet i mellan oss då han trillade ut den lilla soffan. Men när vi köpt räcket så ska vi allt bädda ut så vi får stor säng :-P 
  • Banzai
    wihoo skrev 2010-06-24 21:37:53 följande:
    Héheh okej:)

Jag har tänkt att sätta dit en målad playwood skiva eller liknande, och sen försöka hitta på nån form av skjutdörr, så han får lite "eget" och inte ska störas av oss så mycket, om man pratar eller har tv igång osv. Tänkte först på ett draperi, men det är ju inte så värst ljudisolerat..hehe.

Men nu till ett ytterligare problem, har hittat en vagn jag vill åka o titta på, men den är inte besiktigad..och då vet man ju inte hur det är med bromsar osv, sånt som kan komma att kosta en del att fixa om den inte går igenom besiktningen. Och att lita på den som säljer den är ju bara dumt.
    Men hur gör man då liksom..man lär väl chansa kanske.. :) svårt det där..
    Ja att köpa husvagn eller vilket fordon som helst som inte är besiktigat är alltid en chansning men man kan ju alltid prov dra den lite försiktigt o se hur den funkar fråga extra om om just det och vill man så kan man ju alltid kolla om det finns en besiktning i närheten och sedan själv bekostar en besiktning (säger helt enkelt till säljaren att jag betalar besiktningen och köper den om det inte är allt för mycket fel på den) Är det jätte mycket fel så har du ju bara kastat bort priset för besiktningen. Och man får ju ett bra intryck av vagnen och kan ju ändå köpa den om den inte går igenom för man vet vad som behövs fixas.
    Hoppas du förstå hur jag menar blev rörigt kände jag  
  • Banzai
    wihoo skrev 2010-06-27 09:50:28 följande:
    Ja jag har läst en hel den nu om vad man ska tänka på osv. Så provköra den är ett måste! För att se att alla bromsar är ok, eller inte ok. Menmen, man vill ju liksom inte missa nåt..men det viktigaste är ju fukt och bromsar. Sen gasol o allt det där. Ska försöka kolla på den idag har jag tänkt, men jag får aldrig något svar när jag ringer...vi får allt se hur det blir:) spännande om vi åker iaf, jag har aaaaldrig tittat på en gammal husvagn förut, haha! ;P sen att den kanske ska bli min är ju ännu häftigare=)
    Lycka till om ni åker.. Spännande
  • Banzai

På besöksparkeringen kan jag aldrig tänka mig att du får ha den stående själv har man ju stor tomt så det är inga problem ska spänna upp en presenning till vintern som tar bort den mesta av snön & blötan från den. Jätte svårt det där det finns inget garage ni kan hyra någon stans?

• Banzai

Jag köpte på Ikea var ett gardin tyg men det var kraftigt och jag gillade ju mönstret så då fick det bli det
    Ja just det var bomulls tyg :-P jag var o kände lite på de kuddöverdrag som fans och tyget var i ungefär samma kvalité så då tänkte jag att det funkar nog 

• Banzai

I helgen som var har det regnat monsunregn här o självklart regnade det in genom ett fönster ja det är ju nackdelar med riktigt gamla vagnar men dynorna är inne och torra och in med kupévärmen så är snart vagnen torr igen tur att man ser det med en gång

• Banzai

Här har ekonomin satt lite stopp för renoveringarna just nu men vi ska på en liten tripp med vagnen i helgen o det ska bli toppen kul.
    Vinterhalvåret är ju renoverings tider så det får väll bli lite då har lite planer får se vad man kan lyckas åstakomma :-P

• Banzai
    softsofie skrev 2010-08-30 11:44:36 följande:
    så där ja, nu står pärlan på gården redo för att börjas pimpas Skrattande

ni som klätt om dom, vad har ni för tyg?

ååå detta kommer bli så roligt Skrattande
    Så spännande då ser vi fram i mot lite bilder på före o efter sen då
    Jag köpte ett lite grövre bomulls tyg på Ikea som jag sydde dynorna i det funkar jätte bra
  • Banzai
    softsofie skrev 2010-08-30 22:17:49 följande:
    ja det kommer nog en hel drös med bilder sen Skrattande

jag var ju på ikea men då fanns de nästan inga tyger och det var jätte utplockat Gråter

men ska kika på stan i morgon.

i dag har jag i alla fall bytt lilla draperiet under handfatet och så har jag sytt nytt tyg till lampskärmarna.
    Lampa är något jag håller på att leta efter eller rättare sagt en lamp skärm för lampan finns men ingen skärm funderar nästan på att göra en egen
Svar på tråden *Pimp my Husvagn*