Inlägg från: Michanna |Visa alla inlägg
  • Michanna

Mjölkersättning

Hejsan.

Jag har givit mina barn ersättning från början.
    Michaela fick erstättning första gången vid 4 dagar då hon sög jättedåligt och gick ner i vikt alldeles för mycket. Pumpade i ca 2 månader men inte räkte min mjölk till.. 1 dygns urpumpad mjölk åt hon på ett mål..
    Så ersättning var ett måste.
    Erik som kom med kejsarsnitt för han beräknades vara mycket större än han igentligen var ( beräknad vikt var ca 5,3 kilo ) Han fick ersättning när jag låg på uppvaket då hans blodsocker var alldeles för lågt.
    Så det vart ca 1 veckas försök med att amma honom. och sedan ersättning. Gav upp då han inte trivdes med amningen utan vart väldigt sur över att maten inte kom utan problem. ( kunde inte heller här pumpa ur mycket utan totalt mäng jag fick ut dag 9 var 45 ml på ett dygn..)
    Så även han har varit flaskmatad.
    Känn dig absolut inte dum för att du ger ersättning.Mår din dotter bra vilket hon gör när ho n få mat. ( spelar ingen roll hur man ordnar maten) så mår du mycket bättre. Och då blir du en bättre/mer harmonisk mamma .
    Ger tips om att gå in på www.nappflaskan.com för att läsa mer om flaskmatning..

Ha det så bra

Anna
    Michaela 991219
    Erik 040102

Svar på tråden Mjölkersättning