• crazyangel87

Fullt på förlossningen - vad händer?

Min förlossning är nog på G nu men det rycktas om att det är kaos på förlossningen. Vad händer då?? Om alla rum är fulla osv.

• Svar på tråden Fullt på förlossningen - vad händer?
  • parvati

I sällsynta fall omdirigeras man till andra sjukhus i närområdet.

• crazyangel87

Hmm tror inte att det finns nånära sjukhus med förslossningar här.

• J1983

Som någon sagt ovan så dirigeras man i första hand till ett annat sjukhus om det verkligen är fullt. Men det där beror ju på var man bor, där jag bor är det låååångt mellan sjukhusen och det finns bara ett sjukhus i länet, där blir man inte omdirigerad utan jag antar att de löser det. Det lär väl bli så att de som fött klart snabbt flyttas till bb samt att man inte kommer in på förlossningsrum förrän det är dags.

• Spartacus

har jobbat på sjukhus i ganska liten ort och man såg hela tiden till att det löste sig!
    så oroa dig inte du, det finns nog plats och speciellt på förlossningen och BB där man faktiskt flyttar runt och hem väldigt fort, en del vill ju hem efter bara några timmar!

annars tar man till extrarum, resurser och sängar från andra avdelningar.

• t0va

och så försöker man skicka hem folk som kan åka hem tidigare, satt på BB och väntade på en läkarundersökning för några veckor sedan när det var fullbelagt på mitt sjukhus och man löser det. Då kunde några åka hem tidigare och ha telefonkontakt med sjukhuset om det var något. För många kan åka hem tidigare speciellt om det är en normal förlossning utan komplikationer. De fick fram 3 platser hörde jag bara genom att fråga om det var några som kunde tänka sig åka hem tidigare.

Så det löser sig alltid på ett eller annat sätt.

• crazyangel87

Skönt att höra :)

Svar på tråden Fullt på förlossningen - vad händer?