Jag gick ner 16 kg för några år sen med Viktväktarna. Jag började på 83 kg.
För varje kg jag gick ner jämförde jag det med 1 kg:s smörpaketen i kyldisken i affären. De är ju gigantiska! Tänk att bli av med 16 st sådana!!! Klart att det gjorde en enorm skillnad, inte minst för belastningen på kroppen. Jag njöt hejdlöst av att t ex kunna sitta uppkrupen i en fåtölj med benen indragna under mig - det kunde jag inte innan utan att få jobbigt med andningen.
Vet inte hur det påverkade andras syn på mig, men mitt eget självförtroende steg med raketfart för varje kg som försvann. Jag mådde så oerhört bra av att göra nåt så bra för mig själv att det snabbt slutade vara jobbigt att "banta" och övergick i en ständig glädje över att göra varje dag till en nyttig dag. Hela min utstrålning ändrades, och jag tror att det påverkar omgivningens syn på en mer än vad själva vikten gör. Jag gick rak i ryggen, ständigt leende med nya kläder och tyckte själv att jag var skitsnygg.

Det tog nog 1 år att gå ner alla kilona, men de första åtta försvann inom de första månaderna när jag väl kom igång. Och de åtta gjorde den största skillnaden, för det var då jag fick den största kicken. Det TAR TID att gå ner om man gör det långsiktigt. Jag tappade mellan 0,5-1 kg i veckan och var superglad för varje hekto. Vänta dig inga mirakelkurer, utan ta det långsamt så att du hinner anamma en livsstil som du kan hålla fast vid sen.
Lycka till!!