• feelgood

Vad ska man ha i sittvagnen på sommaren?

Vi har en sittvagn med sele till vår 1,5-åring. Jag funderar bara vad sjutton man ska ha för grejjer i vagnen nu när det börjar bli varmare? Selen måste ju vara "fri" så att man kan ta på honom den. Dilmemmat är att han sover i vagnen på dagis, så jag vill att det ska vara mjukt, men ändå säkert. Ideér och tips?

• Svar på tråden Vad ska man ha i sittvagnen på sommaren?
  • feelgood

Vill även tillägga att han sover utomhus.

• JejjaLi

Fårskinn funkar ju både på sommar och vinter (blir inte för varmt på sommaren som många tror) och det finns korthåriga som inte är lika klumpiga...dessutom finns de i mindre storlek med hål för 5-punktsele.

• Tingeling83
    feelgood skrev 2010-04-18 09:04:10 följande:
    Vi har en sittvagn med sele till vår 1,5-åring. Jag funderar bara vad sjutton man ska ha för grejjer i vagnen nu när det börjar bli varmare? Selen måste ju vara "fri" så att man kan ta på honom den. Dilmemmat är att han sover i vagnen på dagis, så jag vill att det ska vara mjukt, men ändå säkert. Ideér och tips?
    Hej

Jag hade den som den var på sommaren , la över en tunn filt om min sotter/son somna och ställde vagnen skuggan.

De hade snutte, gosedjur, napp/tumme.

Har ej haft sele på mina barn så kan ej prata om de.

Men ta en tunnt täcke och gör hål för selen , lite klipp & sy :) Kankse,

Jag aldri haft de, vagnen varm sommaren ändå!

Men lagt en tunn filt över som sagt bara för att :) mysigheten
    Kärlek
  • JejjaLi

Annars så finns det ju tunnare åkpåsar man kan ha under sommaren. Då behöver man ju inte ta på extra kläder eller hålla på med täcke eller filtar.

• sarsparis

Vi har haft en fårskinn i vagnen året om, har funkat jättebra, då blir det mysigt men inte för varmt på sommaren. annars är det väl bara filt efter väder som gäller.

• Tingeling83

låter mys med fårskinn allti trott de varit varmt på sommaren hehe

Kärlek
  • Findusfideli

Det finns dynor som har hål för sele. Sen har ju till exempel Emmaljunga en Allroundåkpåse som går att dela, så att du har åkpåse och sittdyna i ett. Just nu har vi en scooter med en Brio sittdyna i.

• sarsparis
    PinglanEmma skrev 2010-04-18 09:29:19 följande:
    låter mys med fårskinn allti trott de varit varmt på sommaren hehe
    Nej det blir inte varmt. Se till att köpa ett som är gjort för barn isåfall.
  • Tingeling83
    sarsparis skrev 2010-04-18 09:33:25 följande:
    Nej det blir inte varmt. Se till att köpa ett som är gjort för barn isåfall.
    köper man de?
    Kärlek
  • feelgood

Tack för alla svar! Vi har ett fårskinn men två vagnar så det är där dilemmat kommer in :) Han sover i vagnen hemma också så jag tänkte ha fårskinnet hemma och något annat på dagis. Jag är inne på idén med ett täcke som jag får göra hål i för selen. Fast jag tror i och för sig att han skulle kunna sova utan sele, men det känns helt enkelt säkrare med den på, för han är snabb. Vi hade en gammal vagn med en delbar åkpåse med sittdyna samt en sommaråkpåse som vi sålde, väldigt dumt såhär i efterhand :) 

Svar på tråden Vad ska man ha i sittvagnen på sommaren?