Inlägg från: Frökenflitig |Visa alla inlägg
  • Frökenflitig

Sambons tjatiga ex

Min sambo har ett ex som nu, två och ett halvt år efter deras separation, kommer och kräver att han ska ge henne saker som hon inte tog med sig när hon flyttade ifrån honom! Det var han som ville att de skulle gå isär, och han sa till henne att hon fick ta med sig vad hon ville, bara de flyttade isär. Så hon tog sina saker och flyttade, fast hon glömde visst en del. Ända sedan separationen har hon ringt och skickat sms om saker hon behöver som hon glömde ta med sig. Då hon inte har körkort får min sambo köra sakerna till henne. Nu har hon kommit på att hon ska ha komposten (tydligen har hon fått den i present eller något) och därför ska min sambo nu köra den till henne. What, han är väl ingen passup, han har frågat henne flera gånger om hon ska ha något mer från huset (det är nu sålt och han har flyttat) och hon har varje gång sagt nej, och ändå kommer hon nu och ska ha det ena och det andra. Men eftersom han skiter i hennes j-a kompost har han sagt att hon får komma och hämta den om hon vill ha den, ändå skickar hon meddelanden via barnen och undrar när han kommer med komposten.

Dessutom har hon kontakat advokat för att göra om bouppdelningen eftersom hon tycker att deras bouppdelning har missgynnat henne, trots att de redan gjort en bouppdelning som de bägge gått med på. Öh...jag tycker det är märkligt, men jag kanske har missat något eftersom jag inte lägger mig i alla detaljer. Blir bara så irriterad...Någon annan som har varit med om liknande?  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 09:55
    Det senaste är att hon hade TÄNKT hämta den, men inte sagt något till min sambo. Ska han läsa tankar eller? Nu när han förstörde hennes tankar får han köra tillbaks komposten.

Eftersom han vägrar vill hon att hans pappa, 80 år ska göra det. Han har en liten bil, utan drag, och har alltså ingen möjlighet till detta. Och är det ens hans ansvar att hämta hennes saker. Han har redan sagt ifrån att han inte vill ha med deras uppbrott och allt kring det att göra men hon fortsätter att kontakta hans föräldrarna när det inte blir som hon vill!
  • Svar på tråden Sambons tjatiga ex
  • Frökenflitig
    annvian skrev 2010-09-06 16:40:24 följande:

Jag är inte insatt i hur länge en bodelning kan ändras men låt henne skicka in om det gör henne nöjdare. Men för guds skull, sätt ner foten. Om nu komposten betyder nada för honom är väl det kanon, låt henne ta den. Men att hon tar den och att han lämnar den till henne är två helt vitt skiljda saker.

Hon kan vilja hur mycket som helst men bara för att hon bjussar upp till dans behöver ni inte dansa med henne.

Som en bigrej säger jag; Jisses vad sånt här irriterar mig. Lever själv med sambo där exet försöker det bästa hon kan för att förstöra. Exempelvis följer hon inte med barnen upp till dörren utan vill att sambon kommer ner och möter upp de vid portdörren för hon inte orkar se eller träffa mig. Skulle han gå ner och möta upp barnen innebär ju bara det att han bekräftar hennes exkludering av mig. Nä, sånt beteende ska sättas stopp för. Eller rättare sagt, ignoreras i så stor utsträckning som det går. Man kan inte påverka någon annan, man kan bara bestämma hur man vill förhålla sig till det!

Hoppas det löst sig!!

Jo då, det mesta har löst sig, hon har kontaktat advokat angående bodelningen, lika så bra det. Kommer väl inte bli någon ändring i a f, enligt de regler vi har läst har man ett år på sig att göra bouppdelning, sen verkar det bra svårt att komma och säga något!

Känner igen det där med exets villkor...har liknande situationer här...den senaste hände i helgen när sambon fick sms om att dottern skulle ha ett kalas ca 6 mil bort och att han skulle vara med och skjutsa...han hade ingen aning om dessa planer och hade inte INNAN blivit tillfrågad om han var tillgänglig och om han kunde ställa upp. Så dålig stil! Inte första gången hon planerar och bestämmer och tar saker för givet, som tur är säger sambon nej. Vi hade ju redan gjort andra planer då det var vår barnfria helg! Suck!

Tusen småsaker som händer hela tiden som gör att man tappar ork och lust till det mesta....försöker hålla avstånd och inte ta åt mig, men det är klart att det är jobbigt när man får höra en massa skit med jämna mellanrum...
Svar på tråden Sambons tjatiga ex