Sambons tjatiga ex
Jag är inte insatt i hur länge en bodelning kan ändras men låt henne skicka in om det gör henne nöjdare. Men för guds skull, sätt ner foten. Om nu komposten betyder nada för honom är väl det kanon, låt henne ta den. Men att hon tar den och att han lämnar den till henne är två helt vitt skiljda saker.
Hon kan vilja hur mycket som helst men bara för att hon bjussar upp till dans behöver ni inte dansa med henne.
Som en bigrej säger jag; Jisses vad sånt här irriterar mig. Lever själv med sambo där exet försöker det bästa hon kan för att förstöra. Exempelvis följer hon inte med barnen upp till dörren utan vill att sambon kommer ner och möter upp de vid portdörren för hon inte orkar se eller träffa mig. Skulle han gå ner och möta upp barnen innebär ju bara det att han bekräftar hennes exkludering av mig. Nä, sånt beteende ska sättas stopp för. Eller rättare sagt, ignoreras i så stor utsträckning som det går. Man kan inte påverka någon annan, man kan bara bestämma hur man vill förhålla sig till det!
Hoppas det löst sig!!