• Insanejane77

Sambons tjatiga ex

Ja herregud, vad ska man säga? Min sambos ex höll på i dryga 3 år efter att hennes fd och jag hade flyttat ihop och blänga på saker hemma hos oss... Han hade gjort samma sak som en av er andra skrev här ovan att han lät henne ta allt vad hon ville ha när hon flyttade. Ändå kom hon länge länge och ville ha fler saker fast han hade gett henne 50 000 att komplettera sitt hem med (för att barnen inte skulle vara utan något) och hon valde ut hälften och det finaste av alla saker. Ändå kunde hon t ex komma in när hon hämtade barnen och stå och blänga i köket i mitt hem dit jag och min sambo flyttat till för 3 år sedan och där jag lagat lasagne till middag och fälla kommentarer som "ÅÅh där ÄR ju miin gratängform" och "Miiiin mjölkkanna" i en sorts anklagande ton " och soooom jag har letat" och som om jag hade snott den av henne på nåt vis... Jag fick efter att ha bitit mig i tungan många gånger då säga att det inte är hennes längre och påminna om att hon ju tog det som var hennes och fick pengar till att köpa nytt och att det nu är min sambos gratängform eller vad det nu kunde vara samt att INGET  i mitt och sambons hem var hennes på nåt vis.  Jag menar, vem GÖR så!? Behöver jag nämna att alla såna saker numera är utbytta? Flört

• Insanejane77
    Iam skrev 2011-07-15 20:53:40 följande:
    Jag känner igen det där!! 
    Nu tog iofs min sambos ex nästan varenda pinal i huset. Lämnade några trasiga koppar, ett sängbord och en massa lera som hon gnidit in på golvet. Men hon hade lämnat några lådor i förrådet, eller några och några. En hel massa. Vi körde en del saker till henne som hon kom på efterhand. Men fick skäll varje gång för att något KANSKE kunde ha gått sönder och att det då var vårt fel. Till slut fick jag nog med att hon styrde och ställde med min sambo med saker som inte hade med barnen och göra. Så jag sa sonika till att antingen lägger du energin på mig som sambo, eller så kan du fortsätta va sambo med ditt ex, för nu är jag trött på att vi ska lägga tid och energi på att sköta hennes business och ändå bara få skit.
    Han fattade läget och efter det fick hon komma och hämta resten. Men vilket bråk det blev om det. 
    Dessutom hade hon nyckel till huset, trots att det var 3 år sen hon flyttade därifrån, och jag hade bott där i ett år.
    Hon vägrade lämna tillbaka den och hon använde den även vid vissa tillfällen. Kan säga att jag då var väldigt sugen på att anmäla henne för olaga intrång, men tänkte på barnen.
    Till slut, dagen innan nya ägaren till huset skulle ta över, kom hon och la nyckeln i lådan, medans vi stod i fönstret och tittade på henne.

Nu kommer hon inte ens i närheten av porten till det hus vi bor i oftast, men dom perioder när hon gör det kan hon kika in i hallen, ses sig runt och sen säga "Näe, det är väl inget här jag behöver"
    ?????
    Vi driver ingen affär!!!
    Fattar inte vad det är med folk! 
    Herregud vilken ragata, jag blir riktigt arg!
    När det gäller det där med nyckeln så hade jag bytt lås bara, hade aldrig tolererat att min sambos ex hade nyckeln hem till mig, hade varit värt den dyra kostnaden! Tur att det är löst nu iaf.
    Och om hon stod i hallen så där igen och var dum i huvudet, TÄNK så skönt det vore att säga nåt i stil med att "Se där ja, det var ju kul med lite omväxling för en gångs skull men här finns inget i mitt hem som är ditt serrö" {#emotions_dlg.djavulsk} Tror jag nog hon skulle bli snopen ha ha
  • Insanejane77
    Iam skrev 2011-07-15 22:06:36 följande:
    Det var inte mitt hus, så det var inte mitt beslut att byta lås. Sambon kände att han skulle behöva betala ett dyrtlåsbyte för att hon är dum i huvudet. Därför struntade han i det. 

Ja du, jag hade gärna drämt till med en kommentar på något av hennes korkade uttalanden. Men jag, till skillnad mot henne, har respekt för hennes barn. Att hon gärna visar hur illa hon tycker om mig får stå för henne. Men barnen ska inte behöva se hur illa jag tycker om deras mamma, så jag håller alla dumma ord för mig själv och hoppas att det ska löna sig i längden när barnen blir äldre :) 
    Aah ja då förstår jag att det inte gick att byta lås.
    Givetvis fäller inte jag heller dom kommentarer som kommer upp inom mig för jag vill inte göra illa barnen och jag hoppas precis som du att det ska löna sig i längden att inte göra det. Tror biomamman kommer falla på sitt eget grepp när barnen blir gamla nog att förstå saker själva. Men ibland när man tänker på att man har fått tagit snart 6 år av elaka gliringar och jävelskap och allmän mobbing så önskar man att man kunde säga vad 17 man tyckte! Vore det på arbetet så hade man ju bytt jobb, men man vill inte byta bort den som ens hjärta tillhör för att hans ex är imbecill! Jag hoppas på karma,att det ska komma henne samma tillbaka Oskyldig
  • Insanejane77
    Iam skrev 2011-07-15 22:22:30 följande:
    Åhh.. nog har jag sagt vad jag tycker. 
    Både exet och exets mamma (dvs biomamman och mormorn) har attackerat mig flera gånger. Dom är däremot inte vana vid att någon vågar stå upp för sig själv när dom sätter igång.
    Så jag stävlade fram, ställde mig med va fem centimeter mellan näsorna och tittade dom båda in i ögonen och sa:
    "Ni är inte friska i huvudet någon av er, och det står jag rakryggat för att jag tycker. Snacka skit om er gör jag inte, jag har mer värdighet än så, men att säga vad jag tycker efter hur ni behandlat mig, det har jag iga problem med"

Svaret på det blev...

"öh, öh öh öh... Du är ju dum i huvudet"
    Sen vände dom på klacken och ingen av dom har pratat med mig igen.

tilläggas bör kanske att det gjordes efter ännu en av tusen andra utskällningar som jag fått utstå. Där dom även anklagat mig för att begå oegentligheter med barnen och försökt få min sambo tvångsintagen på psyket.  
    Jaa du, vet knappt vad jag ska svara på det där... Tycker att det är bra att du säger ifrån, måste ha känts underbart! Här hos oss så har min sambo mer eller mindre bett mig att inte bråka med hans ex för att hon ändå inget fattar och det blir bara mer onödigt tjafs av det hela. Och det är ju sant. Men skulle hon attackera mig så vore det första och sista gången, det tror jag inte hon vågar. Hade agerat precis samma som dig i den situationen men som tur är har det inte hänt Död
Svar på tråden Sambons tjatiga ex