• Endag

Ni som haft ert barn på sjukhus

Vår lilla son bröt benet för en vecka sedan och blev inlagd på sjukhuset. Han kommer ligga där ca 3 v. Någon som haft sitt barn på sjukhus under så lång tid och vet om man får ut nåt på försäkringen? V har Trygg Hansa.

♥ Stolt & Lycklig mamma till Eddie ♥
  • Svar på tråden Ni som haft ert barn på sjukhus
  • Busbellan

Ja, du får en summa/per dag som ni är inlagda. Kommer inte ihåg exakt hur mycket men 400-500 kr/dag är det tror jag.
    Inga problem att få ut det heller
    Sen kan man även få för bård i hemmet efter sjukhusvistelsen om det behövs

Mamma till Nora, August och Ella
  • Kaxelina

En dum fråga men varför måste barnet stanna 3 veckor på sjukhuset med ett brutet ben?

Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
  • Endag

Tack för svar
    Bör man anmäla det redan nu eller när man vet hur lång vårdtiden blir?

• Busbellan
    Endag skrev 2010-04-18 09:58:15 följande:
    Tack för svar Bör man anmäla det redan nu eller när man vet hur lång vårdtiden blir?
    Jag hade nog väntat tills jag visste hur lång tid man var kvar på sjukhuset. Se bara till att ni får med er läkarintyg hem
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Endag
    Kaxelina skrev 2010-04-18 09:58:07 följande:
    En dum fråga men varför måste barnet stanna 3 veckor på sjukhuset med ett brutet ben?
    Han är 2 år, brutet lårben. Måste ligga i sängen med benet i en ställning eftersom det ska rättas till igen.
  • Endag
    Busbellan skrev 2010-04-18 09:59:02 följande:
    Jag hade nog väntat tills jag visste hur lång tid man var kvar på sjukhuset. Se bara till att ni får med er läkarintyg hem
    Tack igen.
  • Kaxelina
    Endag skrev 2010-04-18 09:59:08 följande:
    Han är 2 år, brutet lårben. Måste ligga i sängen med benet i en ställning eftersom det ska rättas till igen.
    Aha okej.
    Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
  • mammakalmar

Det kommer du att få, det fick jag när min son bröt lårbenet och jag har trygghansa till mina barn.

• Endag
    mammakalmar skrev 2010-04-18 10:01:44 följande:
    Det kommer du att få, det fick jag när min son bröt lårbenet och jag har trygghansa till mina barn.
    Ok, tack för svar.
    Passar på att fråga, hur gamal var din son då? Och hur gick det för honom efter det att benet blev "fritt" från den s.k ställningen? Tar det lång tid innan dom kan gå normalt igen? ... Har ju fått en del info från dr men man undrar ju lite ändå..
  • Endag
    Apmor2 skrev 2010-04-18 10:04:01 följande:
    glöm inte bort den kommunala försäkringen!
    Vad menas med det?
    Är något seg i skallen nu eftersom jag varit vaken en del under veckan ... blir inte mkt sömn nu ...
  • mammakalmar

Min son var knappt 3 år men detta är snart 10 år sedan. Han gick efter knappt 3 veckor. Han var sjukskriven från dagis i 4 veckor så räkna det också. På den tiden fick han ca 12 000 kr.

• Apmor2
    Endag skrev 2010-04-18 10:04:49 följande:
    Vad menas med det? Är något seg i skallen nu eftersom jag varit vaken en del under veckan ... blir inte mkt sömn nu ...
    Barn är ju olycksfallsförsäkrade via kommunen, kolla upp det!
  • mammakalmar

Den kommunala försäkringen ger sällan mer än förstörda kläder, den ger inget för de dagar som barnet ligger på sjukhuset, det gjorde den inte för 10 år sedan i alla fall.

Svar på tråden Ni som haft ert barn på sjukhus