• Anonym

Hjälp, min pappa äter ihjäl sig!!

Jag tror tyvärr inte ni kan göra så mycket mer än ni redan gjort. Man måste själv vilja förändra sig, annars är det omöjligt. Säger han varför han inte vill ändra sig?

Förstår att det är jättejobbigt för er

• Anonym

Det är väldigt svårt om inte ens hans fru som är läkare kan påverka honom.

Det enda jag kan tänka på är att samlas alla ni som älskar honom och är oroliga och så ta dit honom.
    Sen säger ni vad ni känner, hur oroliga ni faktiskt är för honom, hur ni är villiga att hjälpa honom och kräv lite av honom.
    Det går inte på en dag, men det går.

Jag vet, jag håller på själv
    Han ska aldrig vara hungrig, men han ska äta smarta saker.

Och snälla du, förakta honom inte för att han inte kan kontrollera sitt ätande, det där föraktet är så stigmatiserande, och känner han av det så hindrar det honom från att söka den hjälp han så innerligt behöver.

Lycka till

• Anonym
    Anonym (olycklig) skrev 2010-04-18 12:22:36 följande:
    Han ser inte problemet utan blir bara arg på sin fru när hon tar upp det. Och med oss barn så skämtar han bort det. Han tror inte på att det är farligt att äta som han gör. Han tror inte ens att han har fått diabetes, fast provet visade det.Deg verkar vara så dåligt med hjälp för matmissbrukare. Hittar inte så mycket alls när jag googlar runt.
    Usch va sorgligt. Han verkar ju leva i en enorm självförnekelse, för det är nog inte så troligt att han faktiskt inte innerst inne förstår att det gör han gör är väldigt skadligt och kanske tom dödligt. Äter han medicin för sin diabetes eller struntar han i det? Skulle han gå med på att gå och prata med någon?
Svar på tråden Hjälp, min pappa äter ihjäl sig!!