• Anonym (Nytt jobb ?)

Ni som är IT-konsulter - vad har ni i lön?

Jag är lite 40+ - systemvetare från början - har jobbat inom IT i 15 år -från början som systemutvecklare, sedan som projektledare och nu som verksamhetskonsult.

Jobbar för närvarande i ett annat skandinaviskt land - men nu har jag nästan fått ett nytt jobb i en storstad i Sverige. Nu till frågan - vad kan jag begära i lön ? Jag har nästan 60 000 SEK idag - men jag inser att jag får nog gå ner i rejält.

Vill gärna jobba i Sverige igen - så frågan är om jag kan begära 45 000 SEK eller det är helt orealistiskt mycket.

Ni som är IT-konsulter - vad tjänar ni ? Hur lång erfarenhet har ni?

• Svar på tråden Ni som är IT-konsulter - vad har ni i lön?
  • Anonym (blip)

Grattis! Jag avundas dig!

• Anonym (Olga)

Jag jobbar som konsultförmedlare och vet att det finns större möjligheter till välbetalda IT jobb på de mindre konsultbolagen. Drakarna betalar sämre. Däremot är det väl svårare att byta uppgifter om man inte trivs..

Många startar eget bolag och använder sig av konsultmäklare som ework, assistera eller rapid konsultförmedling för att hitta uppdrag. Med rätt kompetens kan det bli väldigt lönsamt.. 

• Anonym

Min farsa är IT-Konsult nu vet jag inte hur länge han Varit i yrket men han är 45 år och är chef för två företag han har inte en månads lön direkt men den ligger mellan 80 000:- och 120 000:- men ibland får han en bra deal med tex make upp store och kan tjäna runt 2.000.000 :)

• Anonym (besserwisser)
    Anonym (Nytt jobb ?) skrev 2010-04-20 11:40:20 följande:
    Har nyss varit på löneförhandling - det var inga problem att få 55 000 SEK + pension och sjukförsäkring. Tror jag kunde begärt lite till - för dem bara nickade.
    Nu skall jag fundera
    En liten rättelse bara, DE bara nickade. För guds skull, det är ackusativ inte dativ.
  • Anonym
    Anonym (Nytt jobb ?) skrev 2010-04-20 11:40:20 följande: