• Anonym (Blomman)

2 missfall, hur gick det sen?

Hej alla ni som har varit med om missfall, detta hemska, orättvisa och sorgliga.
    Jag har varit med om två missfall på raken och har hört att risken för ett tredje bara är nån procent. Hur har det gått för er som har försökt igen, gick det bra den tredje gången? Om inte, fick ni kolla upp er?

• Svar på tråden 2 missfall, hur gick det sen?
  • Avelyn

Jag har nyligen fått en liten son efter två missfall på raken innan

• Chicgirl01

har en liten dotter efter två missfall.  :D

• Anonym

har haft 3 missfall på raken nu på ett år... Är nu gravid igen snart i v 7 ge mig lite hopp:) jag mår bra denna gång

• Jenny10

Blöder ut ett andra mf på mindre än två månader just nu, blev gravid utan mens emellan vilket tydligen inte är så bra.
    Vi ska vänta en cykel för att få ut alla rester från mf:en och sen försöka igen, hoppas det går fort.
    Lycka till!

Blir det aldrig nån mer bebis?
  • Lyxmamma

Fick en dotter efter två MA på raken och nu försöker vi med syskon och går precis igenom vårt tredje missfall (troligtvis MA igen...suck) Så det kan gå Önskar dig lycka till!!!

• Anonym (Blomman)

Vad snälla ni är som skriver och berättar. Efter det första missfallet tänkte jag "otur", men efter det andra så känns det som om något är fel. Alltid lugnande att höra om andra som det har gått bra för.

• wity

Jag hade 2 mf på raken (1 i aug-08, och 1 i jan-09).
    Tog 11 månader för mig att bli gravid igen, och jag är nu i vecka 25.

Kan tillägga att jag i vecka 7 (denna graviditet) fick reda på att jag hade ett högt TSH värde, som jag genast fick Levaxin för. (Har låg ämnesomsättning)
    Enligt min BM kunde ett förhöja TSH-värde leda till mf, samt lång tid att bli gravid.
    Det är bara ett enkelt blodprov i armen, kanske kan vara värt att ta ett sånt test på Vårdcentralen?

Lycka till TS! {#lang_emotions_sunny}

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ BF 100807 ♥
  • Anonym (huwa)

hade två tidiga missfall (sista juli-07, sen blev jag gravid sept-07) och har nu fått 2 barn utan problem.

• Anonym

Jag fick 2 missfall.  Efter mf 1 tog det mig 7 månader att bli gravid igen.  Andra grav slutade tyvärr i MA.  Vi gjorde en utredning ... inga "fel" eller problem hittades.

1 år och 7 månader (varav de 8 sista mån med akupunkturbehandling) gick och ingenting hände.  Hade nästan gett upp hoppet att bli gravid på vanliga sättet.

Hade precis tagit kontakt med IVF-kliniken i Falun och efter en härlig resa till Riga fick vi äntligen ett plus!!!  Är nu i v27 och allt har gått jättebra hittils. Vi längtar efter vårt barn som är beräknad till 22 juli.

Vi är övertygade att akupunkturen har hjälpt oss för att få balans i kroppen.  (Min man gick också på akupunkturbehandling!)

... Ge aldrig upp hoppet men försök "slappna av" så mycket som möjligt.  (Vet att det är JÄTTEsvårt när man vill få barn ... men det verkar hjälpa en hel del!)

Lycka till och kram.

• Anonym

Tre missfall på raken, sedan barn....

Svar på tråden 2 missfall, hur gick det sen?