Gå ner i vikt med GI-metoden
någon mer än jag som kör gi? har hållit på i 10 dagar nu och tappat 3,8 kg :)
mår jätte bra och känner mig pigg.
skulle vara kul att prata med fler som kör gi så man kan byta lite erfarenheter....
någon mer än jag som kör gi? har hållit på i 10 dagar nu och tappat 3,8 kg :)
mår jätte bra och känner mig pigg.
skulle vara kul att prata med fler som kör gi så man kan byta lite erfarenheter....
Hej
Jag kör Gi. Har precis börjat och kör nog en hemma variant för jag ammar fortfarande så kan inte köra rivstarten. Tyvärr.
Måste dock göra en planering tror jag så det inte blir fusk.
jag körde viktväktarna när jag ammade sin son, rasade i vikt :)
jag kör ren rivstart ,inne på 12-de dagen idag tror jag. funkar hur bra som helst....
Hej
Vad duktigt av dig!!!!!!!!
Viktväktarna? Det låter ju kanon.
Hur mycket vikt tänker du gå ner? Min plan är 10kilo tror jag. Är inte van vid att väga utan brukar kolla på måttband och kläder. Minst en storlek i kläder. Köpte en fin kjol som jag har som mått. Den är en storlek mindre än vad jag är idag. Och att komma i mina gamla kläder förstås. Är du med i gi viktkoll?
Jag köpte ett gi protein pulver för när jag inte kan äta mellanmål. Funkar bra med mosad jordgubbar. Med två små killar så kan det bli stressigt här hemma. Min äldsta är 21 månader och min yngsta 5 månader.
Jag är nöjd med att gå på gi. Känns bra. Min favoriträtt är nog sesampanerad kycklingfilé. Vad brukar du äta?
Min dag såg ut så här:
Frukost: 2 kokta ägg med räkor och lite majonnäs
Mellanmål: Proteindrink med jordgubbar
Lunch blev det tyvärr inte idag för jag började äta sent på dagen.
Eftermiddag: 1 äpple och skinka
Middag: Kassler i ugnen med ost, lök och tomat. Haricot vertes
Jag vet inte om detta är bra eller dåligt. Måste nog gå med i gi viktkoll för att få hjälp med rätta måltider.
jag är med i giviktkoll......
har mycket att gå ner ca 30 kg
var hittadedu gi proteinpulver? skulle jag behöva då jag tycket mellanmål är svårt då man inte får äta frukt.
idag åt jag turkiskt yoghurt med bär och 2 ägg till frukost
hemlagade köttbullar och blomkålsmos till lunch
och tacolax till middag
alla recepten kommer från giviktkoll
på helgen äter vi stekt ägg och bacon till frukost, mums........
Oooh, jag måste också gå med. Låter smarrigt. Så turkisk yoghurt är ok?
Har du Olas gi bok? Den är bra. Kostar ca 40kr på adlibris och du kan få gratis hemleverans.
Här är en länk till shoppen jag handlade pulvret på. Jättesnabb leverans.
http://www.svenskhalsokost.se/produkter/low_gi_meal
Jag har sett att de har den i vissa hälsokostbutiker med.
Har precis varit på mitt wii och tränat lite i 30 min. Tar det lugnt i början. Dock med en paus för att amma lilleman.
Hoppas fler också hänger på.
jag gör ingen träning alls just nu, har ett väldigt hårt arbete på lager så jag känner att jag får vad jag behöver där :) tillsvidare i alla fall.
ska kolla in din länk nu
hoppas vi bler fler, måste ju vara en massa som kör gi
glömde din fråga.
ja det är okej med yoghurt, men inte mer än 1 1/2 dl om dagen
Jag ska börja med GI här i dagarna, så fort vi fått tömt skafferiet på No-no mat.. vill inte ha sånt hemma när jag kör GI samtidigt som vi inte har råd att bara slänga mat för flera hundra...
Jag är vegetarian och tänkte köra typ rivstart... så det liknar väl LCHF mer då.. försöker komma underfund med vad jag kan äta, tycker de känns som att jag bara får äta ost o ägg :P låter ju inte sååå spännande.
Min plan är att gå ner runt 20kg.. minst. Är 160cm lång och väger 88kg. Vill inte bli smal, verkligen inte, men se lite mer sund ut :)
Vad har ni för mål?
välkommen :)
måste vara knivigt när man inte äter kött...
är du med i giviktkoll? tror det stod en del om vegomat men jag gick ju av förklarliga orsaker inte in och läste på det....
jag är 165 cm lång oxh vägde i fredags 99, 1 kg. vill ner till ca 70 kg....
här har inte slämgts någon mat alls då vi har två barns som fortfarande äter allt :)
Tack tack :) Ja, de kommer ju bli lite svårare, men de går ju. Jag äter ju fisk.. så jag är en sk hycklare.
Gi viktkoll, är de bra att va med i? Jag har aldrig sett det..
Ja vi har ju inga barn än så det är bara jag o sambon.. och båda ska gå ner så vi kan inte ha en massa hemma som vi inte får äta.. det går bara inte.
Tränar ni nåt?