• Cloud Berry

Ohyfsad väninna

Snåla snikna människor är väl bland de sämsta avskarp som finns, jag har ett par som jag lagat mat till och stått för vin(box) som de druckit glatt av. Saken är den att vi aldrig blivit bjuden tillbaka och då tappar man liksom lusten.

Jag brukar dock alltid bjuda dotterns kompisar på middag, fika och lördagsgodis trots att det finns föräldrar som aldrig bjuder tillbaka. Ungarna kan ju inte rå för att de har idioter till föräldrar så därför fortsätter jag att bjuda.

• Cloud Berry

Ordet Ekonomisk är ett ord som är uppfunnet av de snåla.

Det är alltid bara snåla som beskriver sig själva på det sättet.

• Cloud Berry
    Anonym (Snål??) skrev 2010-04-19 17:39:43 följande:
    Haha, jag ser att jag skriver mot mig själv där lite om det med att bjuda tillbaka..Jaja, ni förstår nog (förhoppningsvis) vad jag menar..Antagligen vill även min väninna bjuda mig och räknar säkert inte med att få nåt tillbax.. Inte vet jag, haha..
    Vill/Kan man inte bjuda ska man heller inte låta sig bli bjuden. Det handlar om att ge och ta och att leva jämlikt.
  • Cloud Berry
    Anonym (Snål??) skrev 2010-04-20 18:36:15 följande:
    De e väl klart att jag bjuder tillbaka den dagen jag vill det/har råd med det. Men tycker fortfarande att ni resonerar helt galet med att det nästan är en oskriven regel om att man MÅSTE bjuda tillbaka annars ska man tacka nej..Måste bara finnas översittare här på FL..Jag blir mörkrädd..Ett ex, "min moster vill bjuda mig på mat, jag säger till henne; Nej tack, jag kommer ej att kunna bjuda tillbaka. Nä, men det behövs inte säger hon, jag bjuder för att jag vill, jag räknar inte med nåt tillbaka.Nä, men nejtack iaf, det känns dumt att ta mot"..Här tycker då jag att man är otacksam och ful mot den som vill bjuda.Verkar dock bara vara jag som tänker såhär så det betyder väl att jag är en "utsugare" av högsta grad som låter mig bjudas ibland..
    Det är ju lite skillnad om det är moster, mamma eller farmor som bjuder mot en kompis, tycker du inte?

Jag tycker att skillnaden är enorm.

Och jo, tackar man hela tiden ja utan att någonsin bjuda tillbaka så är man sniken och snål.
Svar på tråden Ohyfsad väninna