• Trotting

Gravid runt Trelleborg, Svedala eller Anderslöv

Hej!
    Undrar om här är fler på familjeliv som bor runt Tbg, Svedala eller Anderslöv. Bor själv i Anderslöv och skulle tycka det var jätte kul att komma i kontakt med fler här i området!!!
    Vi väntar vårt första barn och det är alldelles underbart!!!

• Svar på tråden Gravid runt Trelleborg, Svedala eller Anderslöv
  • Emmaslemma02

Hejsan

Jag bor i Trelleborg och letar också efter gravida i närheten :)
    Jag är gravid med andra barnet :)

• nattis01

bor i Hököpinge (Vellinge) och är gravid med andra barnet. När har har ni BF? Själv är det planerat till den 19 sep.

• Annie7804

Hallå!

Gravid med mitt andra barn som ska komma 17 augusti, flyttar till Klagstorp i slutet av juni.

Hör gärna av er.
    Anneli

• Trotting

Vad kul!! Klagstorp och Hököpinge är inte långt här ifrån. Vi väntar första barnet och det liölla pyret är beräknat till 30 december!!

Hur har det gått för dig Emmaslemma??

//Lina

• nattis01

Har visst glömt att gå in på familjeliv den senaste tiden...så roligt att vi bor så nära varandra:) Hur har det gått för er? Mår ni bra?

• Trotting

Det är kanon med mig!!! Jag är nog skapt för att vara gravid!!! Men vi får se på ultraljudet på torsdag så det är lika bra där inne som jag känner mig!!!
    Hur är det själv???  Har ni mått bra??

Nu har man ändå gått så långt att det största risken är över!!! Så nu bara slappnar jag av och njuter av varje dag!!!

• PyretIMagen

Hej!

Det var roligt att hitta någon i närheten som väntar barn i samma tider som vi, då vi bor i Svedala. Vi väntar också vårt första barn, som från början också var beräknat till den 30/12 (!), men som nu har BF 9/1 istället Glad.

Det hade varit roligt att kunna följas åt!

• Trotting

Vad kul, både jag och min sambo är svedalabor från början... Skönt att bli flyttad över nyårssträcket... jag var först beräknad 18/12 men flyttades till 30:e... nu skla jag bara lyckas gå över lite ;)
    Är du uppväxt i svedala???
    Ja det är kul att ha ngn att följas åt med... här i Anderslöv känner jag ingen.
    Saknar Svedala lite, men här äre oxå mysigt att bo!!!

• Emmaslemma02
    Trotting skrev 2010-06-15 21:04:54 följande:
    Vad kul!! Klagstorp och Hököpinge är inte långt här ifrån. Vi väntar första barnet och det liölla pyret är beräknat till 30 december!!

Hur har det gått för dig Emmaslemma??

//Lina
    Jodå det har gått himla bra här. Jag har känt lite smått av fosterrörelser nu lite "fladder"/bubblande/kittlande eller vad man nu ska kalla de :p
    Nu har vi även kommit till ro i lägenheten, visserligen bara en tvåa men grannen mitt emot ska flytta till hösten någon gång och då får vi iallafall en trea så lille sammy på snart 2år kan få ett eget litet rum :)
    Har fått tid till ultraljud också en i början av juli och en den 22e juli.
    Jag får ju göra någon extra koll iochmed att jag har epilepsi (en lindrig variant).
  • nattis01

Så spännande med ultraljud:) Vi flyttade till Hököpinge för ett år sedan eftersom vi växte ur vår lägenhet. Kommer ursprungligen från Malmö så det känns lite öde här ibland men trivs ändå för det mesta bra....Trotting- håller med om att det är skönt nu när man kommit lite längre in i graviditeten och inte behöver oroa sig lika mycket :). Ha det fint tjejer...

• Trotting

Vi var på UL idag!!! som det lilla pyret sparkade och viftade... helt underbar och allt var normalt. Men nu blev jag flyttad till 26: december... fel håll jue... Men nu ska jag bara njuta i fulla drag av allt som händer. Jag vill oxå känna fosterrörelser, men det kommer väl snart. Den som väntar på ngt gott.......... ;)
    Ja jag förstår om Hököpinge är ödsligt om man är från malmö... bodde i malmö ett par år, men längtade ut på landet igen. har ändå så nära till stan!!!
    Nu ska det grillas i kvällssolen!!!!

Kram på er!

• nattis01

Det är så fantastiskt när man ser sitt barn på ultraljudet :) Jag gjorde ett nupp-test i vecka 13 och därför blev ultraljudet inte lika spännande som när jag väntade min son och inte hade sett honom tidigare...köpte lite babykläder idag. Det kändes lite tidigt fortfarande men kunde inte vänta. Ha en underbar midsommar!

• Trotting

Ja jag ska till Ullared vecka 31 och shoppa en massa till bebisen!!!! Just nu får jag gå med händerna på ryggen och låta bli att shoppa fast man knappt kan bärga sig!!! Vi har valt barnvagn nu och ska beställa den 28:e efter nästa UL!!! Nu börjar det riktigt roliga i graviditeten, magen växer och jag kände igår den första rörelsen!!!! Som jag bara njuter!!!!

Nu ska det jobbas lite söndag kväll, lagom skoj...

Ha en strålande dag!!!

• nattis01

Vilken vagn har ni beställt? Vi var i Berlin i våras och där hittade vi en Teutonia till rimligt pris. Vi har ganska mycket saker kvarsedan G var bebis så det blir inte lika mycket shoppande denna gången..man kan ju köpa hur mycket som helst. Hur mår ni annars? Hoppas att det inte är alltför tungt i värmen. Själv tycker jag att jag börjar bli riktigt stor nu men värre ska d väl bli: ). Ha det fint!!!

• Trotting

Vi har bestämt oss för en Brio, är väl lite så att jag litar lite på märket... Hittade en som kan passa både flicka och pojke.
    Måste vara skönt att ha så mycket kvar sen förra bebisen, jag var i Ullared i tisdags och slösade en massa pengar, men allt måste ju köpas in. Nu är det mesrta klart och jag håller på att organisera om i huset nu när jag har semester. Man måste ju få plats med allt oxå. Men det börjar arta sig nu!!!
    Jag/vi mår strålande!! Bebisen växer som tusan och magen med!!! Det var helt otroligt på UL i v 18... man såg ju alla tår och fingrar!!! Jag är sååå imponerad, tårarna kom!!! Man blir bara så lycklig när allt är ok!!
    Hur mår du då?? Har det varit stort och tungt nu i värmen?? Nu är det väl inte så långt kvar för dig Nattis01?? Var det september???

Kram kram

• nattis01

Ja, det var i september, den 19:e. Visst är det inte så långt men det känns ändå just nu som om tiden sniglar sig fram.Vilken vecka är du i Trotting? Det börjar bli tungt nu, vissa dagar känner jag mig relativt smdig men vissa känns det som om jag är helt otymplig. Jag har också hållit på och fixat i huset och med alla saker nu när jag varit ledig. Det känns som en sorts förberedelse också mentalt. Mår ni bra annars? Stort grattis till ultraljudet, Trotting!

• SagasMamma090710

Jag bor i svedala,har en dotter på 15 månader.Vill gärna träffa andra mammor/gravida:)

• maria810

Hallå Lina! =) Hittade dig här, du var den enda som kom upp om man sökte på "anderslöv", haha! Trevligt att träffa dig i dag! Som du ser har jag också blivit medlem här.. får se om jag lyckas fatta hur det funkar =) Verkar vara en hel del här ute som också ska ha bebis! Kul! Vi hörs om en ny träff, bara säg till när du kan! Kramar

• Trotting

Heeej!! Tack själv! det var kanon trevligt!!! Idag ska jag baka, så jag får kanske bjuda hit dig på lite bullar snart!!! Nja jag är inte den ende från Anderslöv här inne... hihi
    Det finns en tråd under första barnet som heter samma som denna "gravid runt trelleborg, svedala och anderslöv" där vi är några här ifrån, du får se om du hittar den, så får du vara med där... det är de tjejerna som jag fikade med!!!
    Ha det kanon bra nu så hör jag av mig när jag har en ledig dag!!!

Kram kram

Svar på tråden Gravid runt Trelleborg, Svedala eller Anderslöv