Rosslig andning...
Hej
Min tvillingkille har sen han föddes och kom ifrån respirator haft en rosslande andning...Jag påpeka detta på BVC under ett års tid innan man tillslut skicka remiss till barnmedicin...Där börja man en utredning på detta och man gjorde tester,bla svett test(två ggr),lung röntgen flera gånger och blodprover osv...Man skrev ut Pulmicort o Aeromir till han som han nu tar två puffningar morgon o kväll o däremellan aeromir vid behov...
Nu senast man gjorde lung rötgen så tyckte röntgen läkarna att höger sidan har en annorlunda form..Av vad vet jag inte,men detta resultera i att han nu ska göra ett hjärt ul och ev skopi av luftrören.....Man var orolig att han hade CF,men det har vi nu kunnat bocka av och pusta ut,men vad kan det vara han "lider" av?...HAns andning blir INTE bättre av inhalationerna,han rosslar lika mycket...Han äter dåligt för tillfället,dricker dåligt,varit ofta febrig(hemma från dagis)...O detta att "hö sida har annorlunda form"????....Hur körs en skopi?....Ngn annan som har vart i liknande sits?...
Kan också nämna att när han föddes(katasrofsnitt pga tv1 navelsträng var i kläm)...efter blev han akut sjuk och hade dubbesidig pneumotorax,GBS infektion och vårdades därmed i respirator på ALB...
Är det ngt fel på hjärtat hans eller vad är det??