• Mymemlan

Höst/Vintermammor i Luleå 2009/2010. Del 6.

Vi som hänger här är:

krao (Carolina) - Ivar född 21/8
    Mikkaan (Mikaela) - Nova född 6/9
    Emmiss (Emma) - Nelly född 15/9
    sok (Maria) - Hilda född 9/10
    wozah (Åsa) - Melvin född 22/10
    mymemlan(Emily) - Melwin född 22/10
    Diadem (Linnéa) - Lova född 24/10
    Sinne (Cenitha) - Klara född 26/10
    IssaBL (Isabelle) - Ronja född 15/11
    Bonnevier (Linda) - Elliot född 2/12
    MK84 (Malin) - Julia född 3/12
    filippa87 (Filippa) - Lukas född 5/12
    fiasan (Sofia) - Hilding född 5/12
    sannasakko (Sanna) - Ebba född 8/12
    mariamoln (Maria) - Smilla född 30/12
    Snart mamma igen (Jaana) - Amadeus född 25/1
    Herzelid (Caroline) - Neo född 19/3

Nya som gamla, unga och äldre, alla är välkomna! Våra charmtroll här i tråden är födda från Agusti 2009- Mars 2010. Vi pratar här, vi träffas och pratar och leker, ja lite blandat. Välkommen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:41
    Jekkaliten (Jessicka) - Nanny född 7/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-20 07:31
    Helena o Mattias (Helena) - Evelyn född 8/9 2009

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-17 22:28
    Här finns det en träff och list tråd som vi kan diskutera after mama i och alla träffar för växis mm :)

www.familjeliv.se/Forum-11-262/m55095043.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-19 20:08
    Den nya tråden www.familjeliv.se/Forum-11-271/m56809590.html
  • Svar på tråden Höst/Vintermammor i Luleå 2009/2010. Del 6.
  • wozah

Då har mitt barn sovit hos farmor och farfar i natt och det har gått såå bra. Dom har varit och åkt raggarbil igår och idag. Dom har även varit på Susie Q fiket som några kompisar öppnade i Boden igår. Hehehe!  Nå ja.. Vi kan först hämta honom efter kl 16.00 eftersom dom är och visar upp honom för halva Sverige.. Jag saaaknar honom så!! Han "ropar" (gnäller)  tydligen efter farmor varje gång han inte ser henne..

• krao
    wozah skrev 2010-06-27 13:21:08 följande:
    Då har mitt barn sovit hos farmor och farfar i natt och det har gått såå bra. Dom har varit och åkt raggarbil igår och idag. Dom har även varit på Susie Q fiket som några kompisar öppnade i Boden igår. Hehehe!  Nå ja.. Vi kan först hämta honom efter kl 16.00 eftersom dom är och visar upp honom för halva Sverige.. Jag saaaknar honom så!! Han "ropar" (gnäller)  tydligen efter farmor varje gång han inte ser henne..
    Skönt att det gått bra med en natt borta! Raggar-Melvin, jojomänsan ;) Ivar är också hos farmor och farfar, han blev kvar där igår och kommer nog hem imorgon. Det är skönt att få hinna sakna lite ibland.
  • sok
    mamma till tre troll skrev 2010-06-27 08:58:43 följande:
    sok: hehe.. jag skriver alltid på burkarna.. så M åxå ska veta vad de är.. ja,klart man ska ta de i barnets takt.. då brukar de gå bäst med maten du får säga om hon gilla min mat
    Jobbigt när fröken har krångel med sömnen.. hoppas de är övergående..

Här sover A bra.. han somnar i sin säng efter gröt o ibland ersättning.(19-19.30). sover sedan till 4-5 (nångång 6) äter 200 ersättning o somnar om om han vaknat före 06.. mellan 07-08.30 är de uppstigning o sedan sover han typ 2 ggr under dagen.. tycker de är jobbigt när M är hemma o jag kanske ligger kvar i sängen på morgonen.. Han fattar inte sömn"gråt" eller hunger"skrik".. jobbigt när man hela tiden måste tala om allt.. Då är de som att göra de själv iaf.. samma en morgon jag bad han fixa flaskan o ge.. tror ni jag inte fick frågor om hur mycket vatten osv... *suck*
    När ska M vara föräldraledig då? de brukar ju börja ha lite bättre koll på saker och ting då iaf, karlarna! då man inte själv finns till hands 24/7. jag är iaf sån att jag hela tiden vill lägga mig i fast jag tom hör själv att ibland säger jag helt ologiska saker. jag kan säga till B att han ska ta upp henne i famnen då hon gråter, men nästa gång säger jag att han ska låta henne ligga kvar! haha, jag är helvelig och eg är dte bara att låta HAN göra som HAN vill. fast det är ju inte riktigt samma sak som att inte höra skillnad på hungerskrik och sömngråt. men B kan söva Hild aibland fast jag har tyckt att det var sååå onödigt för ibland gnäller hon och är kinkig för att hon helt enkelt är LESS. då får man bära henne, elelr gå ut, hon gillar att sitta på gräsmattan ofta om hon är less.
    Hild averka räta 8månaders burkarna som har lite större bitar bra nu faktiskt!
    nemas problemas.
    och hon fick din fisk till middag idag! dock var hon nog inte sååå hungrig så hon åt inte upp allt men hon tyckte om det!

tack för att du mätte fönstret idag!
    det blir nog finfina gardiner i hildas rum!

(var på ikea och behövde fönstermått lite akut sådär kan jag informera alla om) 
  • sok

just ja de senaste 2 nätterna ha rju hilda bara ätit en gång! så nu försöker vi köra på det.
    skönt att hon själv slutar med det tycker jag för jag är konflikträdd!!!!
    hon har druckit välling kl 19 ca och sen 01.30  och sen gröt vid 07...

wozah skrev 2010-06-27 13:21:08 följande:
    åh vad härligt! att vara barnfri en natt OCH MORGON!
    jag längtar till den dagen!
    selma sov hos sin mormor o morfar i natt, men hon är ju knappast "krävande" under kvällen natten morgonen... men härligt sen då man kan lämna båda två, moahaha....
    då ska jag ha frukost på sängen! måste fixa en plattTV till sovrumme tockså...så ska jag äta frukost o glo på tv i sängen....hehe...om si sådär minst  4 månader....

sover melvin hela natten typ då han sover borta?
    men harn är mkt van vid sin farmor o farfar va?
    hilda är inte tillräckligt "van" vid sin mormor o morfar för att sova borta ännu tror jag plus att hon ju vaknar på natten ff... selma var 1 år då hon sov borta första gången så vi gör samma med hilda. herregud vi har inte ens haft barnvakt i en endaste timme ännu för hilda så vi kanske får börja med DET!!!
  • Sinne

Jaa fy sjutton vad skönt med en barnfri natt! Klara gormar så jag blir gråhårig. När vi är med folk och barn är hon världens solsken men fy fan så fort vi är hemma bara familjen.. Bada däremot är skitskoj och hon plaskar med sina små badleksaker och illtjuter av lycka. Bada hela dagarna då kanske.. :P Fasiken så jobbigt att T jobbar imorgon , men han hinner kliva upp med henne iaf, och ska göra det snäll som han är. Så jag får sova lite iaf :)

• Mymemlan

Nu är vi hemma efter en långhelg i stugan. Underbart väder på midsommarafton och skit igår dock. Men eftersom hela släkten var där var vi inne och spelade spel mm. Det regnade och åskade och vi satt och höll tummarna på att inte strömmmen skulle gå eftersom den brukar göra det då det åskar där då stugan ligger så nära råneälven ;P

Melwin har sovit dåligt, ätit på natten och vaknat då vi gått att sova så vi fått söva om han. Dock har han somnat själv!! Och ungen har inte skrikit en endaste gång i vagnen, för vi hade med oss gamla vagnen.. Satte han i buggan då jag kom hem och han gallskrek och vred sig i ilska.. Han hatar just den vagnen, det är därför han vill sitta i famnen jämt :/ Jag dör ju, min älskade vagn...!

• krao

Emily: Ååh, vad tråkigt! Kanske lite skönt att se att han inte bara skriker i vagnar i allmänhet iallafall. Men kan tänka mig att det känns förjäkla trist att barnet vantrivs när man hittat en vagn man verkligen älskar :/

• krao
    sok skrev 2010-06-27 21:24:42 följande:
    åh vad härligt! att vara barnfri en natt OCH MORGON!
    jag längtar till den dagen!
    Ja, du om någon förtjänar ju onekligen en barnfri natt och morgon! Det kommer nog bli wuuunderbart för dig när den dagen kommer :)
  • Mymemlan

krao,
    jag går typ under här hemma :o Vi har ju försökt träna, men ungen blir ju sjövild. Hur ska man göra?! :o

• krao

Emily: Om han är helt anti är det säkert bäst att låta Buggan vara ett tag. Ni kanske får använda gamla vagnen en tid? Litegrann samma taktik som när barn inte gillar viss mat på direkten ;) avvakta ett tag och försök igen.

Svar på tråden Höst/Vintermammor i Luleå 2009/2010. Del 6.