• chupachup

mössa till nyfödd (pop)

Någon som har några bra tips angående mössa. när min som föddes hade han ett huvudmått på 34 och mössor som var 40/42 var lite för stora för honom, fast huvudet växer ju ganska fort. pop har ju fina ekologiska mössor i den storleken, och äver 36/38 fast det kanske blir för litet? kunde ditt barn ha pops 40/42 när h*n föddes? huvudmått?
    Vilken modell är att föredra, hjälmmössan eller den utan snören eller den med både lappar opch snören?

• Svar på tråden mössa till nyfödd (pop)
  • LinduzZ

köpte hms bomulls hjälm i stl 50/56 och passade super på båda mina tjejer

Saga 28/8-05 ~*~ Nova 28/5-08 ~*~ Elma BF 27/6-10
  • Avelyn

Min son nu tre månader kunde ha pops mössa i hjälmmodell 40/42 som nyfödd, den randiga de har. Den känns liten i storleken. Kanske för att jag tvättade den innan ? Satt riktigt bra. Inga andra mössor jag köpte satt lite bra, de snurrade mest omkring huvudet.

• chupachup
    Avelyn skrev 2010-04-18 21:29:32 följande:
    Min son nu tre månader kunde ha pops mössa i hjälmmodell 40/42 som nyfödd, den randiga de har. Den känns liten i storleken. Kanske för att jag tvättade den innan ? Satt riktigt bra. Inga andra mössor jag köpte satt lite bra, de snurrade mest omkring huvudet.
    Vad bra1 h*n kommer ju i sommar så då är den tunn och bra tänkte jag.. vad hade din son för huvudomfång?
  • Avelyn
    chupachup skrev 2010-04-18 21:43:32 följande:
    Vad bra1 h*n kommer ju i sommar så då är den tunn och bra tänkte jag.. vad hade din son för huvudomfång?
    Hmm min son hade rätt stort huvud. Han hade huvudomfång på 37 Popmössan där blev snabbt för liten

Den mössa som följde med babybagen man fick på BB från Lindex i 40/42 var tokstor minns jag. Dock var pops i samma storlek, den randiga, perfekt. Skumt att det kan skilja så mycket mellan affärer trots att det ska vara samma storlek.
  • Stora Havet

Min son HATADE hjälmmössor dvs de som man knyter under hakan. Han gnuggade huvudet fram och tillbaka tills mössan helt hade snurrat runt. Bättre med en variant utan snören och öronlappar tycker jag.

Svar på tråden mössa till nyfödd (pop)