• Anonym

Skolan... Får ej fortsätta för mig blyghet??

Hon får inte underkänna dig om du har klarat prov, har närvaro och godkänd praktik. Prata med rektorn och anmäl även till skolinspektionen och ev. skolverket!

• Anonym

läser samma utb och va förr en glad jäkel. men efter mkt skit i livet ha jag slutit mig och är blyg och svårt o prata med folk.
    Första apu gick si så där hade en hemsk handledare men lärarna va nöjda ändå. Gjort g på de flesta kurserna och får bara höra bra av lärarna ändå.
    nu har ja apu 2 i hemtjänsten och första ve va jätte svårt, jag ha svårt o ta för mig och ha aldrig något o säga folk, men så nu 3:e ve släppte de, ha tom gått själv och blivit riktigt glad :)  så om du slänger ut dig vad borde dom inte gjort med mig då?
    tycker det låter sjukt!

• Anonym

Verksamhets Förlagd Utbildning (så heter det bland lärare) = praktik.
    klarar man inte detta kan man bli underkänd och inte få gå vidare på lärarprogrammet iaf

• Anonym

Men då har du fått fel praktikplats! Självklart klarar du den om du har närvaro och kan prata med patienterna/brukarna.. Skolan svamlar. Anmäl säger jag!

• Anonym

Hoppa inte av din utbildning! De har ingen rätt att stänga av dig.

• Anonym

Be att få byta lärare dvs det har du rätt till och jag vet inte vart du pluggar men skulle det inte kunna vara möjligt att byta komvux. Gå och prata med rektorn för det här tycker jag verkar vara rena mobbningen från lärarens sida.

• Anonym

Ts hur har det gått för dig hoppas du orkade kämpa trots att du blev illa behandlad

Svar på tråden Skolan... Får ej fortsätta för mig blyghet??