• nnx

Vilket bolag har du din hemförsäkring hos och är du nöjd men den?

Jag undrar vilket av följande bolag som har bäst hemförsäkring.

Ange gärna vad för typ av boende ni har, tex bostadsrätt eller villa.
    Tack.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket bolag har du din hemförsäkring hos och är du nöjd men den?
  • Linda1976

IF, har allt i IF och det har aldrig varit problem... Å andra sidan så har jag inte råkat ut för nåt allvarligt, men de få gånger jag varit i kontakt med dem så har de alltid varit trevliga och fixat saker snabbt.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • sommar2001

Har allt hos Länsförsäkringar. Tycker att LF är toppen. Får väl se vad jag säger om jag måste utnyttja försäkringen någon gång..
    Bästa med LF är att det aldirg är något tjafs om pris på de olika försäkringarna. Ex. köpte en Volvo, Volvia skulle ha 2800 kr för försäkringen. LF ville ha 5000 men sänkte priset till samma på en gång.
    Bor i hus men hela skogsfastigheten är försäkrad i "hemförsäkringen"

• Rhoda Horswunce

IF, inte nöjd. Det har inte hänt mig något personligen (jag har aldrig varit i kontakt med dem), men min mamma hade jättemycket problem med dem när hon skulle säga upp sin försäkring (de fortsatte att skicka räkningar och påminnelser trots att hon ringde och pratade med dem flera gånger, och sedan när hon efter mycket om och men fick dem att sluta skicka räkningar så tecknade de en bilförsäkring på henne som hon fick betala för istället. Och hon har inte ens någon bil!).

• bustjejen

Vi har Trygg-Hansa, som inte är med på listan...
    Vi har aldrig behövt använda vår försäkring, så jag kan inte uttala mig om jag är nöjd eller inte

• jenni82

har trygg-hansa.
    aldrig behövt använda den men tycker priset är mkt bra!

• Turboplingen

Gratis via facket, som är hos folksam.
    Inte behövt använda det men är nöjd med folksam annars..
    Har allt där förutom bilförsäkring då dom är betydligt dyrare på det än gjensidige som vi har idag.

Nova 070902, Lillebror BF 100804, familjenblir4.blogspot.com/
  • ashera

Annat: Har hyresgästförsäkringen. Har inte behövt använda oss av den än, men är nöjd med villkor och pris. Alla andra bolag vi kollade upp var dyrare om året och försäkringsbeloppet lägre.

• FreeForAll

Trygg Hansa, mycket nöjd!

Har bara behövt utnyttja den en gång, jag fick magsjuka samma dag som jag skulle ut och resa (PÅ flygplatsen) så jag fick vända hem igen.
    Fick tillbaka varenda öre av trygg hansa utan sjukintyg eller kvitto (hon kanse var på bra humör).

Det ante mig.
  • sstv

Trygg-Hansa och hittils mycket nöjd, kommer inte ihåg om vi använt hemförsäkringen till något men både bil och personförsäkringar har vi använt utan krångel.

• marskattan
    Turboplingen skrev 2010-04-19 10:07:51 följande:
    Gratis via facket, som är hos folksam.Inte behövt använda det men är nöjd med folksam annars..Har allt där förutom bilförsäkring då dom är betydligt dyrare på det än gjensidige som vi har idag.
    Har också Folksam och är nöjd med dem. Däremot hade jag bilen försäkrad med Gjensidige förut men bytte till Folksam där med eftersom det blev billigare för mig. Undrar vad bolagen går efter när de sätter pris?
  • Turboplingen
    marskattan skrev 2010-04-19 14:38:41 följande:
    Har också Folksam och är nöjd med dem. Däremot hade jag bilen försäkrad med Gjensidige förut men bytte till Folksam där med eftersom det blev billigare för mig. Undrar vad bolagen går efter när de sätter pris?
    Tror det beror på historia, kön, ålder, biltyp och hur länge man haft körkortet..
    Det är nästan 500:- skillnad =/
    sinnessjukt..
    Nova 070902, Lillebror BF 100804, familjenblir4.blogspot.com/
  • barniallara

Jag har just nu försäkrings hos Moderna försäkringar, men planerar att byta till Netviq får de får väldigt bra kritik bland annat här

Svar på tråden Vilket bolag har du din hemförsäkring hos och är du nöjd men den?