• nocode

Transpersoner

Har tidigare skapat en tråd här inne som heter Homo/bi/trans samt alla intresserade under nicket egenart. Väljer nu att göra en mer specifik tråd bara för transpersoner eftersom jag själv nyligen har landat i vetskapen om att jag är en transperson FTM (Female to Male). Att vara en transperson är ett öppet begrepp. Det kan vara att man känner sig som det motsatta könet eller väljer att inte definiera sitt kön alls. Denna tråd ska hållas tolerant och respektfull mot alla som på något sätt faller utanför de normativa och begränsande könsbegreppen.

"Get up, stand up: stand up for your rights / Get up, stand up: don't give up the fight!"
  • Svar på tråden Transpersoner
  • nocode

Vill man få en uppfattning kring hur jag upplever det att vara en transperson så finns det mycket informativ information att hämta i min gamla tråd Homo/bi/trans samt alla intresserade.

• nocode

Jag har försökt tidigare att få till intressanta diskussioner kring queera filmer i diverse trådar men ingen verkar vilja prata kring detta på ett djupare plan. Blir mest att personer radar upp massa titlar på filmer som är mer normativa än queera eller bara totalt intetsägande. De flesta verkar mest känna till Queer as Folk, L World och Brokeback Mountain. Inga vidare höjdare någon av dem.

Jag fortsätter att tjata om dessa filmer:

50 ways of saying fabulous

the Sum of Us

Sommersturm

Sugar Rush

Beautiful Thing

Sedan finns det en bunt till med fler helt okej queera filmer att rekommendera. De kan jag ta upp vid något annat tillfälle.

"Get up, stand up: stand up for your rights / Get up, stand up: don't give up the fight!"
Svar på tråden Transpersoner