• Mandarina

Hur många kcal innehåller 1 dl kokt ris?

Hur många kcal innehåller 1 dl kokt ris? Någon som vet?

Överallt står det i termer av 100 gram...grrr! Jag vill bara veta hur mkt kcal 1 dl ris innehåller som är kokt och färdig att äta!

Någon??

• Svar på tråden Hur många kcal innehåller 1 dl kokt ris?
  • Fenomen a
    Marleen skrev 2010-04-19 09:51:24 följande:
    amen e ni sköna eller hahaha, en dl e alltid 100G 0,1kg osv så så svårt e de inte att räkna ut...
    stämmer inte
  • Sorbus

Detta artar sig till en tråd lika minnesvärd som den om 0,75 dl...

• smarties
    amen e ni sköna eller hahaha, en dl e alltid 100G 0,1kg osv så så svårt e de inte att räkna ut...
    Så du menar att 1dl sten är 100 gram? :D
    Proud to be TwilightMom! www.twilightmoms.se
  • Sorbus
    Gulletroll skrev 2010-04-19 09:46:38 följande:
    Sorry...min googling visar att 1 dl ris är 80 g...
    Om du själv hittat information om hur många gram 1 dl ris är och dessutom tabeller som anger hur många kalorier 100 gram är så hade du ju svaret redan. Varför ödsla tid på att fråga och vara otrevlig på FL då?
  • Marleen
    smarties skrev 2010-04-19 09:54:04 följande:
    Så du menar att 1dl sten är 100 gram? :D
    ja de e väl klart att de e.... 
  • uniMog
    Marleen skrev 2010-04-19 09:56:48 följande:
    ja de e väl klart att de e.... 
    jag föreslår att du provar. Ta ett dl-mått med bomull och ett dl-mått med grus och ställer på vågen så får du själv se hur fel du har.
    I won't turn my life around. Cause I like it upside down
  • Mandarina
    Hahaha!

Det var ju precis detta jag menade med att jag inte var intresserad av ditt svar.

Den frågan du ställde till mig vart jag befann mig under skoltiden borde du verkligen fråga dig själv!

Haha, denna kommer jag leva på idag. Tack
  • Marleen

100 gram kan vara allt från en korn av bly till en stor kasse bomull. en deciliter är ett fast mått, en deciliter bly har samma mått som en deciliter bomull.

• uniMog
    Marleen skrev 2010-04-19 10:02:39 följande:
    100 gram kan vara allt från en korn av bly till en stor kasse bomull. en deciliter är ett fast mått, en deciliter bly har samma mått som en deciliter bomull.
    Nu MÅSTE du skoja?? :-O
    I won't turn my life around. Cause I like it upside down
Svar på tråden Hur många kcal innehåller 1 dl kokt ris?