• Bisquit

Efter sex år!

Äntligen!!
    Efter sex år så lyckades vi äntligen på vår första ivf-behandling. ( Falun )

Fick ut sex guldägg, fem befruktades, ett sattes tillbaka efter tre dagar. Resten odlades vidare över helgen. ( gjorde plocket på tisdagen, tillbakasättningen på fredagen ) En liten eskimå fick vi till frysen.

Är nu i vecka 12 och illamåendet börjar äntligen släppa. ( tack och lov )

Känns helt overkligt, trodde aldrig att det skulle gå.

Håller mina tummar för er alla som ännu inte fått något plus.

• Svar på tråden Efter sex år!
  • Sencha

Grattis!
    Underbart!
    Fantastiskt!

Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • Bisquit

Tack tack.

Ja det är jätteskönt att illamåendet har släppt. Och till er alla som inte har fått plus, jag håller verkligen mina tummar för er!!

• JBE15

För är nästan 18 år, nu är jag i v.24!!!
    Grattis!!

• drömmer om ett barn

Stort grattis till er! {#lang_emotions_smile} Det måste vara en fantastisk känsla när det äntligen lyckas efter så många år. Har ni haft en lång väg med utredning innan ni gjorde IVF?

• Bisquit

Violett: Jo först började jag på typ vårdcentralen hemma och dom kunde ju inget... Tyvärr.
    Sen fick jag numret till octaviakliniken i sthlm och då hamnade jag äntligen rätt.
    Sen när jag var färdigutredd där ( inga fel kunde hittas på någon ) så flyttade vi till ett annat län.
    fast det var nog lika bra det för det nya länet ( södermanland ) har ingen väntetid på ivf.
    Så efter vi hade flyttat klart och bott in oss så gick vi iväg till läkaren. Där testade vi lite pergo och försökte även inseminera. Men eftersom min äl hela tiden envisades med att komma på helgen så tyckte läkaren att vi skulle gå direkt på ivf.

• drömmer om ett barn
    Bisquit skrev 2010-04-28 12:56:11 följande:
    Violett: Jo först började jag på typ vårdcentralen hemma och dom kunde ju inget... Tyvärr. Sen fick jag numret till octaviakliniken i sthlm och då hamnade jag äntligen rätt. Sen när jag var färdigutredd där ( inga fel kunde hittas på någon ) så flyttade vi till ett annat län. fast det var nog lika bra det för det nya länet ( södermanland ) har ingen väntetid på ivf. Så efter vi hade flyttat klart och bott in oss så gick vi iväg till läkaren. Där testade vi lite pergo och försökte även inseminera. Men eftersom min äl hela tiden envisades med att komma på helgen så tyckte läkaren att vi skulle gå direkt på ivf.
    Vilken tur att det inte var någon kötid, ni har väntat nog länge på denna efterlängtade graviditet. Lycka till med allt! {#lang_emotions_smile}
  • Magz

Stort grattis till er!!!!!! Har också plussat efter sex år. Vi har gjort ICSI från början då mannen har för få spermier, så det var inte direkt det första försöket för oss. Men med tanke på hur det känns nu, så var det ju värt allting!!!!

Stort grattis igen!

• Bisquit

Och stort grattis till er med!!

Visst är det en helt underbar ( skrämmande ) känsla!?

Svar på tråden Efter sex år!