• anciola

Har någon en Tako Jumper barnvagn. Betyg?

Hej

Jag undrar ifall någon har köpt en barnvagn av märket Tako (jumper). Sajten pyret och snäckan (www.pyretochsnackan.se) säljer dem.

Är denna vagn att rekommendera? Bra och dåliga användarkommentarer mottages vänligen.

Är intresserad av en vagn med rörliga framhjul som dock är större och låsbara. Övriga kända märken som erbjuder rörliga och låsbara framhjul har så små hjul. Undrar ifall det är så praktiskt i det svenska vinterklimatet.

• Svar på tråden Har någon en Tako Jumper barnvagn. Betyg?
  • Jea87

Är själv väldigt intresserad av denna vagn. Men är tveksam att beställa den utan att fått sett den. Detta blir ju dock svårt eftersom den inte säljs i butik.

Så väntar ivrigt på att någon skall svara på denna tråd..

// Jenny

• emilou77

Jag ska och kolla på den hos P&S utanför Lund. De verkar väldigt trevliga och låter en gärna komma och provköra om ni är i närheten av Lund nånting. Jag hoppas den är så bra som jag föreställer mig :)

• anciola
    emilou77 skrev 2010-04-19 22:05:16 följande:
    Jag ska och kolla på den hos P&S utanför Lund. De verkar väldigt trevliga och låter en gärna komma och provköra om ni är i närheten av Lund nånting. Jag hoppas den är så bra som jag föreställer mig :)
    Ge oss gärna ditt utlåtande sedan, väldigt nyfiken...
  • Minuit

jag har beställt en tako jumper och fick hem den idag.. provat den här hemma (inne) och tycker att den verkar bra, jag är helt klart nöjd! känns smidig och enkel att köra! men det är ju svårt att avgöra inomhus... känns ju nästan som man måste slita på den ett tag, köra den varje dag och så för att riktigt kunna avgöra om det är en bra vagn eller ej..

• Zelmilainen

du har inte lust att kolla hur lång den blir som kortast ihopfälld?

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Minuit

nu har jag kollat! man måste klicka bort suffletten (ligg- eller sittdelen) när vagnen ska fällas ihop och "nederdelen" blir 80 lång, 60 bred och 43 hög på "högsta" stället när den ligger ned och är ihopvikt! sen går liggdelen att fälla ihop och "platta till" fast det är nog inget man orkar greja med varje gång vagnen ska in i en bil!  

• Zelmilainen
    Minuit skrev 2010-04-25 12:02:14 följande:
    nu har jag kollat! man måste klicka bort suffletten (ligg- eller sittdelen) när vagnen ska fällas ihop och "nederdelen" blir 80 lång, 60 bred och 43 hög på "högsta" stället när den ligger ned och är ihopvikt! sen går liggdelen att fälla ihop och "platta till" fast det är nog inget man orkar greja med varje gång vagnen ska in i en bil!  
    ok, tack så hemskt mycket. för det mesta skulle vi inte behöva göra detta, men ibland när vi åker ut till mina föräldrar måste två mellanstora hundar (ca 50cm höga och 16 kg) in i bagagen med, så vagnen behöver kunna gå in på längden. sen kan man ju spänna fast den mot ena sidan av bagagen och sen kanske lägga sittdel/liggel i baksätet. men för det mesta räcker det ju att ha bara vagnen, men bra att veta att möjligheten finns. tack så hemskt mycket för hjälpen!
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • BVP

Emilou77. Vad är P&S utanför Lund? Har googlat på det då jag också är intresserad av att åka och kolla på den men får ingen träff. Är det en förkortning för något? Har du en address?

Tacksam för svar
  • BVP

Glöm det, står ju så klart för pyret & snäckan. Skrev innan jag tänkte... {#lang_emotions_smile}

• Zelmilainen

synd att de bara finns där. jag bor i norrköping och det är så osmidigt att åka till lund då. skulle vilja känna på den innan. nu är jag inte gravid än, men iaf.

Vill ha bebis nuuu!!!
Svar på tråden Har någon en Tako Jumper barnvagn. Betyg?