• Hormonermedhumör

Hur blev Er PCO/ÄL och mens efter graviditet/förlossningen ?

Hur blev Er PCO/ÄL och mens efter graviditet/förlossningen ?

• Svar på tråden Hur blev Er PCO/ÄL och mens efter graviditet/förlossningen ?
  • bollanmollan

jag fick regelbunden mens ganska länge efter förlossningen men vet inte om jag hade äl, blev inte gravid iallafall. mensen började krångla ca 9-12 månader efter minns inte riktigt så nu äter jag pergo igen.

• Lille Gris

Troligtvis ingen förändring.
    Födde sonen i dec -08, han kom till med hjälp av IVF. Fick första mensen med tydlig äl innan 11 månader efter förlossningen (2 månader efter att jag slutade amma helt). Nästa månad verkade det som att det skulle bli en normal cykel men då började det småblöda konstant istället och har gjort så i snart ett halvår. Har nu tagit 3 kurer Provera (småblödde även mellan kurerna) och nu verkar blödandet ha upphört för tillfället, men jag har inga förhoppningar om att det ska hända något mer.

• bollanmollan
    Lille Gris skrev 2010-04-19 13:39:40 följande:
    Troligtvis ingen förändring. Födde sonen i dec -08, han kom till med hjälp av IVF. Fick första mensen med tydlig äl innan 11 månader efter förlossningen (2 månader efter att jag slutade amma helt). Nästa månad verkade det som att det skulle bli en normal cykel men då började det småblöda konstant istället och har gjort så i snart ett halvår. Har nu tagit 3 kurer Provera (småblödde även mellan kurerna) och nu verkar blödandet ha upphört för tillfället, men jag har inga förhoppningar om att det ska hända något mer.
    fick också en pojke dec 08.kul
  • mammatillMilo

Fick också son i dec-08 via ivf=)
    Min pco har inte heller förändrats.Inga Äl alls=(

• Protte

ingen förändring för mig efter mina tre graviditeter...typ aldrig äl eller mens....

• Hjärtats Lust

Första 2 månaderna efter jag slutat amma fick jag äl och mens sen gick det utför. de sista 3 menserna har det varit runt 40-45 dagar emellan. Men jag får i alla fall mens nu av mig själv =) före graviditeteten hade jag varken eller. kan bero på att jag gick ner 14 kg också.

Svar på tråden Hur blev Er PCO/ÄL och mens efter graviditet/förlossningen ?