• Smultron ett

Skulle du heldre köpa ett hus och leva på existensminimum, eller hyra en mindre lägenhet och aldrig behöva vara orolig för pengar.

Ja nu kommer några säga:
    - Men här kostar minsann ett hus mindre än en lägenhet, sådessssååå!!!!!
    Men ni behöver inte göra det, så spar på boxtäverna för oftast tar man lån som man precis klarar av för att få sitt drömhus. Sen snålar man som fan.

Så. Rösta BARA på det jag frågar.

The world's a better place when it's upside down!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du heldre köpa ett hus och leva på existensminimum, eller hyra en mindre lägenhet och aldrig behöva vara orolig för pengar.
  • Mamsis

Hellre 'rik' i lgh än fattig i ett hus.

• Stårschan

Givetvis heLLre bo i lägenhet!

Panem et circenses - eller chips och Idol?
  • A7411

Men tänk dig att huset är stort, där finns plats för barnen och deras kompisar. Lägenheten är kanske liten, där det är svårt att någon gång få vara i fred. Då kanske man använder pengarna till att resa eller gör utflykter för att komma hemifrån. Har man huset kanske man inte vill/behöver resa bort.

Så det handlar om hur viktigt hemmet är, själv tycker jag om att vara hemma så jag skulle nog välja huset trots allt.

• Menhir

Efter att ha bott i hus i 10 år - ALDRIG MERA LÄGENHET!!

Det räcker med att hälsa på folk som bor i lägenhet (särskilt sommartid) så börjar jag känna mig instängd. Jag veckopendlar och har en hyfsad 1:a - 37kvm - men det är jäkliga tur jag har balkong!

För att behålla huset vi bor i skulle jag offra mycket, tomten är så stor så vi skulle kunna odla grönsaker i landen iställer för rosor om vi ville. Och levt snålt har vi gjort tidigare. Vi skulle åtminstone fortfarande dricka frukostteet vid fläderbuskarna och sedan kvällsteet (vin hade vi väl inte råd med då) vid syrenbersån och se den nedåtgående solen. Det är rikedom i sig.

• Stårschan

Varför utgår man ifrån att huset skulle vara stort och ligga i ett bra område  och lägenheten liten och ligga i ett sunkigt område? Om man ändå ÄR intresserad av att resa och inte vill tillbringa hela sommaren hemma på tomten så är hus och tomt bara ett enda stort dåligt samvete. Man måste be grannarna om hjälp att klippa gräset när man är borta på sommaren, och skotta snö när man är borta på vintern, plus att en jävla massa tid och pengar går åt till att renovera.

Panem et circenses - eller chips och Idol?
  • längtan09

Hellre lägenhet. Jag gillar iofs inte hus, men jag valde utifrån ekonomisk synpunkt.

~ Mamma till världens gulligaste Charlie 0906~
  • Kazeer

Jag skulle hellre bo i lägenhet ... om alternativen såg ut så, men som tur var så har verkligheten lite mer nyanser.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • DHF

Lägenhet väljer jag.

Måste bara påpeka att bokstäver, stavas just så, och inte boxtäver. 
    Det finns dessutom inget ord "heldre", hellre heter det.
  • gryning2

Lägenhet helt klart. Vi drömmer om hus och hoppas kunna köpa detta framöver, men inte på bekostnad av urkass ekonomi då bor vi hellre kvar.

Svar på tråden Skulle du heldre köpa ett hus och leva på existensminimum, eller hyra en mindre lägenhet och aldrig behöva vara orolig för pengar.