• Sajom

Blodtransfusion

Jag förlorade 3,6 liter blod i samband med förlossningen. Dagen efter hade jag 77 i Hb och fick två påsar blod. Åkte hem samma dag och var på återbesök två dagar senare och hade då 92 i hb.
    Mådde pyon den första veckan. Har aldrig varit så slut i mitt liv. Blek, nästan gul i huden. Nu 4,5 veckor efter förlossningen mår jag som vanligt igen (så pigg man kan vara med en 4,5 veckors bebis och en 3-åring )
    Har fått järndropp en gång i veckan i fyra veckor, ska ha en femte och sista gång nu på onsdag. Enligt läkaren är hb:t ganska lätt att få upp men att järndepåerna är svårare att få tillbaks efter en stor blodförlust.

• Sajom
    BAC skrev 2010-04-21 11:17:14 följande:
    Tack för alla svar!Jag har varit tillbaka på BB och då bestämde vi att jag ska få järndropp, fyra totalt, det tredje idag. Hoppas att det fungerar för jag känner mig helt urholkad :/Om det inte fungerar så blir det kanske blod ändå, men jag är lite nojjig för riskerna med det... och läkarna också, då känns det ju mindre tryggt. Efter förlossningen låg jag på 68 och nu har jag kommit upp till 74. De har gjort en större koll också på järndepåer etc.
    Vad är det för risker med blodtansfusionen du och läkaren är oroliga för? 74 i blodvärde är verkligen jättelågt. Konstigt att de är osäkra på om du ska ha blod eller inte. Bra att du får järndropp i alla fall. det har funkat jättebra för mig.
Svar på tråden Blodtransfusion