Ni vars bebisar inte gått upp i vikt efter födsel
Vår dotter vägde 3590g när hon föddes för 11 dagar sedan. Sedan har hon gått ner & som lägst varit på 3260g och nu svajar hon som mellan det och kring 3330g, men mer har hon som inte velat gå upp.
Jag hade lite problem att få igång ammningen, fick pumpa igång det, men nu under de senaste ca. 6 dagarna har hon ammat bra tycker vi. Hon har sagt till själv var 3-4 timme och vill äta och då äter hon ca. 45 min. Man vet ju inte hur mkt hon får i sig men... På natten har hon sovit så vi har väckt henne mitt på och hon har fått mjölk som jag pumpat ut så hon får i sig något.
Idag när vi var på BVC tyckte de att vi efter ammningen skulle börja ge henne lite ersättning 2-3 ggr per dag så att hon får en skjuts till att börja gå upp.
Än fast att man vet att det inte är någon fara, att hon kommer börja gå upp, och att hon mår bra och är nöjd i övrigt, så är det lite jobbigt och frustrerande när man kämpar så med maten och ammningen hela dagarna och det som inte ger resultat.
Är det någon annan vars bebis haft svårt att öka i vikt den första tiden? Vad har ni gjort? Har det vänt? Och hur har det gått sen?