• Nanniii

Alkoholfritt vin

Hejhej!
    Idag ska jag och min sambo fira graviditeten med god mat och mys!

Nu vill jag bara veta så det är heeelt okej att dricka alkoholfritt?
    Det bör vara det,men jag hör olika hela tiden!

Har ni möjligtvis något gott alkoholfritt vin ni skulle kunna rekomendera?:)

Ha det fint!

• Svar på tråden Alkoholfritt vin
  • thomasw

Alkoholfritt - inga problem

Jag skulle hällre ta druvjuice eller något sån men det är pga smaken

• Veronika07

Jag har druckit två sorter som var helt ok den ena heter Chapel Hill och det andra Schloss Boosenburg. Jag har för mig att båda har lite bubbel :)

• Akleja

Blue nun har ett alkoholfritt vitt vin som jag tycker är rätt god. Speciellt kall med lite frysta hallon i :)

• Gräddis

Tyvarr testade jag alkoholfritt vitt vin i borjan av graviditeten nar jag madde som mest illa, och nu kan jag inte ens tanka pa det utan att vilja spy!!!

Foredrar dessutom andra drycker sasom Coca Cola eller apelsinjuice blandat med Sprite ('Orange Lemonade') - yum

• Kavata Kajsa

Hej och grattis till graviditeten

Jag tycker det är jättesvårt med alkoholfritt vin - det mesta smakar någon form av sötsliskig, kvalmig druvjuice. MEN, nu har jag hittat ett på Systemet som faktiskt smakar helt ok - Natureo Free heter det, kostar typ 49 kr. Rekommenderas!

Vad gäller bubbel har jag också hittat bara ett som enligt mig är drickbart - Carl Ljung Schloss Boosenburg.

Lycka till! :)

• brünnhilde

Jag slår ännu ett slag för billabong!

(Det är roligt att säga också... )

• Nanniii

Hej!!
    Och tack så jätte mkt, första graviditeten , så nu får man hoppas att allt går bra :)
    Så spännande!!

Sambon kom hem med 3 flaskor till mig (Chapel hill, Fre , och Natureo :)

Just nu dricker jag Natureo och det är faktiskt himla gott !
    Fick 4 av 5 stjärnor i Nyhetsmorgon , så det kan jag varmt rekommendera.

Till helgen tänkte jag testa chapel hill !

Kraam på er och tack än en gång!

• Thorla

alkoholfritt vin smakar inte så gott, men alkoholfri öl var helt ok eller så skulle jag köpa saft som ser ut som rosé eller skumpa. Tänk på att allt under en viss procent räknas som alkoholfritt, så kolla på flaskorna för de kan innehålla alkohol ändå!

?*¨*?.¸¸❤ 13 maj ❤¸¸.?*¨*? hemligbulle.blogspot.com/
  • siamusen
    Thorla skrev 2010-04-19 23:40:54 följande:
    alkoholfritt vin smakar inte så gott, men alkoholfri öl var helt ok eller så skulle jag köpa saft som ser ut som rosé eller skumpa. Tänk på att allt under en viss procent räknas som alkoholfritt, så kolla på flaskorna för de kan innehålla alkohol ändå!
    Fast räknas de som alkoholfria så innehåller de så lite alkohol att det inte skadar
  • s89

Blue nun alkoholfritt.. mums.. Grattis till plusset {#lang_emotions_plus}{#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Alkoholfritt vin