Inlägg från: Anonym (Arbetslös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Arbetslös)

Jag trivs jättebra som arbetslös

Vill vara anonym då jag inte vill riskera att någon eventuell arbetsgivare eller ams eller så läser detta.

Jag älskar att vara arbetslös, trivs som fisken i vattnet.
    Det är skönt att gå hemma om dagarna, städa, dona och ta hand om hemmet och mig själv.
    Jag saknar inte att ha ett jobb att gå till och hoppas det tar lång tid innan jag får ett nytt jobb.

Jag söker jobb som jag ska enligt reglerna för A-kassa och jag går på allt som AMS bjuder in till, så jag gör ingenting för att medvetet förbli arbetslös. Men jag hoppas innerligt att det tar lång, lång tid innan jag får jobb

Känner du likadant?

• Svar på tråden Jag trivs jättebra som arbetslös
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym skrev 2010-04-19 16:22:05 följande:
    tja, det är ju skönt....men det blir trist sen när du blir äldre för din pension blir ju inte bättre och jag antar att du inte kan spara så mycket sjäklv nu (?) och sen när du väl vill ha ett jobb när dina dagar tar slut och du inte längre får akassa så blir det nog inte så kul längre..och det ser inte så bra ut på ditt cv om du har ett gap på flera år.
    Både jag och min man sparar till oss båda, pensionssparar menar jag då.
    Men visst blir det tråkigt när mina stämplingsdagar är slut, men den dagen den sorgen.
    Just nu njuter jag bara av att vara arbetslös.
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym skrev 2010-04-19 16:38:36 följande:
    Det är sådana som du som får mig att rösta borgerligt och hoppas på hårda tag mot slappisar. Fy fan!
    Hur är jag slapp?
    Jag har på tre veckor sökt 22 jobb och då inte enbart jobb på ams.se utan jag har sökt runt på företags hemsidor och sökt jobb där.
    Jag har ringt lite olika företag och kastat ut lite bete.
    Jag går på alla träffar som arbetsförmedlingen håller i och jag har bara varit arbetslös i tre månader.

Hur är jag slapp?
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym skrev 2010-04-19 16:42:31 följande:
    Självklart får man tycka att det är skönt att vara arbetslös. Så länge man söker jobb, gör sitt bästa och går på sina möten så har ju inte jag något problem med ts attityd. Det är ju bättre att hon tycker det är skönt, än att hon blir som jag och nästan blir deprimerad när man blir arbetslös, eller hur?
    Det är så jag resonerar.
    Jag vägrar gräva ner mig i det faktum att jag är arbetslös utan jag ser det positiva i det hela och njuter av dessa istället
  • Anonym (Arbetslös)
    fruis skrev 2010-04-19 16:47:58 följande:
    Om du nu söker jobb som du ska behöver du väl inte vara rädd för att AMS eller a-kassa ska se dig. Det är inte olagligt att trivas med den situation man lever i så länge som man följer de satta reglerna.
    Nej jag vet att det inte är mot reglerna att trivas som arbetslös, men de kan säkert vränga till det och få det till någonting negativt och vips så står jag utan a-kassa

Paranoid? Jag? Nej då
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym (borgerlig) skrev 2010-04-19 16:50:30 följande:
    Röstar också borgerligt av den här anledningen ... Om man inte vill ha ett jobb, så är det inte svårt att bli bortvald vid urvalet, trots att man aktivt sökt hundra jobb.
    Hur då menar du?
    Jag har en bra CV, jag är bra på intervjuer (bara jag får komma in på en). Hur gör jag att jag inte får jobb?
    Får jag inte trivas som arbetslös?
    Jag hoppas inte på att inte få jobb, jag hoppas bara att det dröjer en stund. Och vad jag än hoppas så kommer det inte synas i mitt CV.
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym skrev 2010-04-19 16:55:54 följande:
    Jag tror inte att man gör allt vad man kan för att skaffa ett jobb om man trivs med att vara arbetslös. Incitamentet saknas.
    Jag gör allt jag måste enligt AMS och enligt a-kassan.
    Har inte sagt att jag inte vill ha ett jobb, jag har enbart sagt att jag hoppas det dröjer en stund.
    Med det menar jag inte att jag inte skulle ta ett jobb om jag fick det i morgon.

Är det bättre att jag vantrivs som arbetslös och gräver ner mig i det och mår dåligt?
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym skrev 2010-04-19 17:00:34 följande:
    Jag tror att en arbetsgivare kan uppfatta att man egentligen trivs bäst hemma och då sorteras man bort.
    Ha ha ha ha ha ha ha.
    Tror du på allvar att man säger det vid en intervju?
    Eller att man skriver det i sitt CV?
    Skärp dig
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym skrev 2010-04-19 21:20:16 följande:
    Parasiterande... Usch...
    Förklara gärna din intelligenta kommentar.
    Menar du att jag ska göra mer än att på 3 veckor söka 22 jobb, ringa företag och presentera mig och kolla efter lediga tjänster, surfa runt på företags hemsidor och skicka in spontanansökningar osv?
    Menar du att jag trots att AMS och a-kassan är nöjd med min prestation under min totala arbetslöshet på några månader är en parasit på samhället för att jag inte vantrivs som arbetslös?
  • Anonym (Arbetslös)
    AnnaOlsson skrev 2010-04-19 22:40:55 följande:
    De som lever på bidrag/ersättning men kan arbeta kan gärna "betala" för mig, om hela skaran går ihop så kan jag nog få en rejäl slant Kan uppge kontonummer ifall det finns de som inte ser något fel i min önskan, det är inte direkt era pengar ifrån början så ni går ju inte med någon förlust, bara mindre vinst. Finns det någon som är intresserad så hojta till, jag har väl samma rätt till pengar som inte är mina som ni? Jag kan jobba men det finns andra skaer jag skulle kunna lägga tiden på istället. Behöver jag inte jobba för mina pengar så ser jag ingen nackdel i det.
    Aha, så du menar att jag kan rå för att jag är arbetslös?
    Hur hade du tänkt att jag ska göra? Tvinga en arbetsgivare att anställa mig, som någon i tråden skrev.

Jag tycker att det du nyss skrev är riktigt omoget.
Svar på tråden Jag trivs jättebra som arbetslös