• Anonym

Jag trivs jättebra som arbetslös

Anonym (Arbetslös) skrev 2010-04-19 16:46:17 följande:
    Det är så jag resonerar. Jag vägrar gräva ner mig i det faktum att jag är arbetslös utan jag ser det positiva i det hela och njuter av dessa istället
    Min man tycker också att det är skönt. Men självklart vill han jobba. Men jag träffar ju hellre en trevlig och glad man när jag kommer hem, än en deppig och sur en.
  • Anonym

Nej usch.. jag var arbetslös en gång 7månader totalt (jättelänge jag vet) och det var det värsta jag varit med om..

Hade inget som helst självförtroende
    ..och ingen inkomst heller eftersom jag inte jobbat upp mig till a-kassa.

Är ledig på havandeskapspenning nu och snart fp.. lovar att jag klättrar på väggarna inom någon vecka.

• Anonym
    Anonym (borgerlig) skrev 2010-04-19 16:50:30 följande:
    Röstar också borgerligt av den här anledningen ... Om man inte vill ha ett jobb, så är det inte svårt att bli bortvald vid urvalet, trots att man aktivt sökt hundra jobb.
    Fast bara för att man tycker att det är skönt att vara hemma säger ju inte att man inte vill ha ett jobb. 
    Min man söker alla jobb, jobb som inte ens är 100%, jobb som är mycket sämre betalt än han haft innan, jobb han aldrig jobbat med osv. Men han tycker också att det är skönt att vara hemma. Men han söker alla möjliga jobb.
    Måste man må dåligt för att få vara arbetslös? 
  • Anonym
    Tottelina skrev 2010-04-19 16:53:17 följande:
    Men vad exakt är det ni anonyma tror att moderaterna ska göra åt DET då? Seriöst undrande faktiskt.
    Hur ska man göra något åt en känsla undrar jag också? Det är ju inte direkt så att de kommer att avskaffa A-Kassan om det är några som hoppades på det.
  • Anonym

Jag tror inte att man gör allt vad man kan för att skaffa ett jobb om man trivs med att vara arbetslös. Incitamentet saknas.

• Anonym

Känns som om det hon kastar en brandfackla. Men jag säger också, go Moderaterna.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-04-19 16:55:54 följande:
    Jag tror inte att man gör allt vad man kan för att skaffa ett jobb om man trivs med att vara arbetslös. Incitamentet saknas.
    Nej det gör det verkligen inte. Som jag redan skrivit så gör min man allt för att få ett jobb. Men känslan av att det är skönt att vara hemma, vad ska han göra åt den tycker du?
    Det är inte så att den känslan gör så att han inte vill ha ett jobb.
  • Anonym

Jag tror att en arbetsgivare kan uppfatta att man egentligen trivs bäst hemma och då sorteras man bort.

• Anonym

Jag förstår mig inte på alla som insinuerar att alla arbetslösa som råkar ha en bra känsla av att vara hemma inte skulle göra sitt bästa på en intervju eller ens söker jobb så aktivt som man borde?

Det är väl bra att det finns positiva arbetslösa. 
    Min man är moderat och han är arbetslös och tycker att det är skönt att gå hemma. Men han tycker att det skulle vara ännu bättre att ha ett jobb.
Svar på tråden Jag trivs jättebra som arbetslös