• Sikkan

Hjälp! Foundation för mycket ljus hy?

Blir galen på att jag aldrig hittar en bra foundation!
    Hjälpen jag fått inne på kicks har aldrig blivit bra - Bara när man befinner sig i ljuset dom har i affären. När jag kommer ut så är jag helt plötsligt orange eller nått liknande i ansiktet..vill kunna ha en foundation som ser bra ut - Dagsljus eller inte.
    (Ska gärna vara hel täckande)

Så jag tänkte att jag gör ett försök och ser om det finns någon här som har tokljus hy som kan ge mig lite tips? Vore mycket tacksamt :)

• Svar på tråden Hjälp! Foundation för mycket ljus hy?
  • soozii

Fast att testa på handleden är inge vidare, för det är ju ändå i ansiktet som man ska ha sin foundation. Handleden och ansiktet skiljer ganska så mycket i färg, iallafall hos mig

• tickfuckintack
    soozii skrev 2010-04-20 20:45:05 följande:
    Fast att testa på handleden är inge vidare, för det är ju ändå i ansiktet som man ska ha sin foundation. Handleden och ansiktet skiljer ganska så mycket i färg, iallafall hos mig
    jaja..testa vart det blir bäst =)
  • pixietails
    tickfuckintack skrev 2010-04-20 20:37:54 följande:
    jo, fast inte så kul att gå ut från affären med fläckar överallt ;)
    På de flesta affärer där det finns smink finns det servetter/våtservetter som man kan använda för att ta bort eventuellt smink.
  • lillie
    Mela78 skrev 2010-04-20 20:43:59 följande:
    En fristående hudvårdskonsult för Mary Kay kan kostnadsfritt hjälpa dig att välja ut rätt färg på foundation. Om du är väldigt ljus gissar jag att du behöver 100. Finns i halv- och heltäckande.
    Kostnadsfritt, ja det gör ju även andra som jobbar med att sälja makeup. Jag har aldrig haft problem med att få hjälp att prova ut en foundation, eller att det skulle kosta pengar. I butikerna är de  dessutom inte bundna till ett visst märke utan man kan få prova ett utbud av olika varianter.
  • ModestyB

Jag tycker inte om Mary Kay. Giller heller inte mineralsmink eftersom det är svårt att få till den grymma dockeffekt utan kakeffekt som jag gillar. Svindyra märken brukar inte motsvara priset.
    Mitt tips är Maybellines matte mousse foundation (ngt sånt heter den) i färgen Ivory (001). Applicera tunt med svamp och jag garanterar att du blir toksnygg!=)

• Migrän

Hej!

Jag har haft precis samma problem som du, går jag in på Kicks finns det inte en enda produkt som är tillräckligt ljus. Jag har lite olika lösningar för  detta;

1 Mac:s allra allra ljusaste foundations funkar jättebra på mig.

2 Mineralfoundations anpassar sig mer än flytande efter din hudton och behöver inte vara lika exakta i färgen, dessa täcker dock inte lika bra som mac:s heltäckande sortiment.

3 Face har haft att man kan köpa en helt vit foundation som man sen använder för att ljusa upp en annan, dock skall det då gärna vara av samma märke annars kan de bli jättekonstigt. 

• ModestyB

Jag tror inte på att ni blekfisar inte kan hitta tillräckligt ljus foundation i dagens konsumtionssamhälle. Fasen, tom. mina fortfarande-goth-kompisar köper foundation på Kicks. Så blek hud existerar ite. Även om jag själv (som är mycket ljushyad) absolut inte kan välja och vraka bland alla märken så fins det ett par med riktigt, riktigt ljusa toner. Vitt är ju inte snyggt. Och ingen har mjölkvit hud, hur gärna man än vill tro det;)

• Migrän
    ModestyB skrev 2010-09-14 20:10:59 följande:
    Jag tror inte på att ni blekfisar inte kan hitta tillräckligt ljus foundation i dagens konsumtionssamhälle. Fasen, tom. mina fortfarande-goth-kompisar köper foundation på Kicks. Så blek hud existerar ite. Även om jag själv (som är mycket ljushyad) absolut inte kan välja och vraka bland alla märken så fins det ett par med riktigt, riktigt ljusa toner. Vitt är ju inte snyggt. Och ingen har mjölkvit hud, hur gärna man än vill tro det;)
    Tro vad du vill.....

Vissa utav oss uppskattar inte att ansiktet är ett par nyanser mörkare t.ex. halsen .  
  • Aili

Jag är delvis albino och kör på EverydayMinerals Fair Neutral Intensive, funkar grymt bra för mig och jag är riktigt blek i hyn!

• Empiiis
    lillamig1980 skrev 2010-04-20 00:38:02 följande:
    Mary Kay 100 eller 200 är det enda som funkar för mitt bleka skinn!
    Skulle rekommendera Mary Kay mineral puder/foundation. Finns i olika nyanser och blir alltid fint och jämn och håller sig hela dagen. Ser inte heller översminkat ut.

Är det inte så att är man inte nöjd med sin produkt från MK att man får pengarna tillbaka?
    Tänkte att det iaf är ett alternativ värt att testa :)
Svar på tråden Hjälp! Foundation för mycket ljus hy?