• Lanloun

Hur smart är din man?

Med smart menar jag: snabbtänkt, kvick, allmänbildad, lättlärd, klok.

Ni får gärna berätta vad eventuella skillnader i smarthet mellan er ställer till för problem eller om det fungerar bra i er relation trots att ni är olika smarta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-20 00:45
    Ni får gärna berätta hur länge ni varit tillsammans/gifta också.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-20 00:45
    Ni får gärna berätta hur länge ni varit tillsammans/gifta också.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur smart är din man?
  • Anna o Leia

du glömde alternativet- båda är lika korkade

• LyckligtSlut

Han är smartare än mig på en del saker, så lite smartare, men jag har en liten hjärnskada så jag är totalt blåst när det gäller en del saker och det är inte kul alls. Det är ganska plågsamt när man försöker förstå t ex en vägbeskrivning och börjar gråta av frustration. Väldigt bra att han backar upp mig när det gäller sådant.

Han tycker att jag är smartare när det gäller en del saker och det är jag, men i snitt är han nog lite smartare eftersom de saker som jag beräknas vara efterbliven på väger över rätt starkt även om det är ganska få saker.

• LyckligtSlut
    LyckligtSlut skrev 2010-04-20 00:54:15 följande:
    Han är smartare än mig på en del saker, så lite smartare, men jag har en liten hjärnskada så jag är totalt blåst när det gäller en del saker och det är inte kul alls. Det är ganska plågsamt när man försöker förstå t ex en vägbeskrivning och börjar gråta av frustration. Väldigt bra att han backar upp mig när det gäller sådant. Han tycker att jag är smartare när det gäller en del saker och det är jag, men i snitt är han nog lite smartare eftersom de saker som jag beräknas vara efterbliven på väger över rätt starkt även om det är ganska få saker.
    2 år har vi varit ihop ungefär.
  • Stårschan

Jag är inte på något sätt dum, men min man är mycket mycket smartare än jag, på alla plan utom möjligen hur man bäst packar en bil och säkrar en last. Vi är inne på vårt sextonde år. Jag hade nog inte kunnat leva med en man som var dummare än jag.

Panem et circenses - eller chips och Idol?
  • La Lola

Mycket smartare än mig!

*mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • La Lola
    La Lola skrev 2010-04-20 08:32:23 följande:
    Mycket smartare än mig!
    Vi är inne på 6:e året tillsammans o har varit gifta i snart 4 år.
    *mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Marie Curie

Min man brukar säga att jag är smartast men det är svårt att säga, jag har högre utbildning samt skulle nog få högre på ett rent IQ-test. Fast han är snabbare rent mentalt, bättre på att koppla ihop saker och se sammanhang, samt har bättre allmänbildning och är bättre på att uttrycka sig språkligt. Jag behöver mer tid på mig men får kan jag bara fokusera så slår jag honom. Eg är vi nog lika smarta fast på olika sätt. Vi kompletterar varandra ganska bra tror jag.

• 010306

Tror att vi är ungefär lika, bra inom olika områden. Vi har varit tillsamans i 9 1/2 år & gifta i 5 1/2 år.

• Alcarinque

Röstade på "lika smarta", fast vi är det på olika sätt. Han är t.ex. snabbtänkt och kvick medan jag är mer allmänbildad och lättlärd. Vi kompletterar varandra ganska bra tror jag. Jag hjälper honom att formulera sig i text och han hittar på skämt till mig, haha

Vi är inne på 8:e året tillsammans.

♥ Alva 060307 ♥ Lillasyster med BF 100802 ♥
Svar på tråden Hur smart är din man?