Min fästman frågade om vi kunde ha trekant med min bästa vän, vilket krossade mig totalt. Hjälp
Hej! Jag har varit tillsammans med min pojkvän i snart två år. vi har nyligen förlovat oss. Vi har haft våra problem fram och tillbaka. Han har varit otrogen mot mig vid två tillfällen. men jag kände så starkt för honom att jag valde att förlåta honom. Jag har inte heller varit världens bästa då jag valde att dölja för honom att jag hade kontakt med mitt ex på en vänskaplig nivå. och då menar jag verkligen det, Han ansåg de som en lögn och fortfarande bearbetar jag på att han ska få förtroende för mig. Vilket har varit väldigt tufft då jag blivit illa behandlad. Föt cirka två dagar sen så var jag och en vän hos honom då vi hade bestämt att vi skulle sova över. jag hade gått och lagt mig bredvid honom och vi kramades osv. han var vid de laget extremt kåt. Vilket ledde till ett och annat och är naturligtvis vanligt då de e min fästman. men Innan vi skulle ha sex ber han mig ropa in mig allra närmaste vän i livet, jag var väldigt chockad och frågade varför.. han svarade med att vi skulle ha en trekant. Hela min värld rasade samman. Jag kände mi förkrossad. Så förnedrad och kränkt?... varför ställer man en sån fråga till någon man nyligen har förlovat sig med, varför ställer man en sån fråga till någon man vill dela resten av sitt liv med?? jag skulle aldrig kunna tänka mig att dela honom med någon annan. Och de som gör så ont är att de är min bästa vän som skulle vara den tredje parten. Just nu känner jag mig sårad värdelös och kränkt. Hur kan man säga något sånt till någon man vill bilda en framtid med? han påstår att de var en fantasi som råkade läcka ut. men jag menar att det känns inte rätt.. visst om han frågade någon han inte hade en relation med. men de var mig, han fästmö, den han vill dela sitt liv med. Är jag inte tillräcklig att de måste krävas en till och när man väljar att fråga en sån fråga hur rädd kan man då vara om sitt förhållande.. de gör så ont i mig. jag mår så hilma dåligt. Det känns som om någon har dödat en del av mig. Snälla människor där ute hjälp mig. Hur ska jag göra, hur ska ja beete mig? För en trekant är inte ett altenativ för mig och kommer aldrog att vara de. Älskar man en männsika om man kan fråga något sånt. är det normalt att göra som han gjorde mot mig. Snälla hjälp
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-20 04:00
Tack för era svar! Han vet absolut att jag inte kan tänka mig något sådant. Jag ser på det på ett helt annat sätt. jag tycker att vi, enbart jag och hans ska älska. det är så min kärlek och sexuella relation fungerar. Det som känns mest vidrigt är att jag och min vän var berusade vid det tillfället. och det kändes som om han försökte utnyttja det på något sätt. eftersom min vän hörde det mesta har hon också svårigheter med att umgås eller titta på mig. Det känns pinsamt för båda. jag ser på henne att hon känner att de är obehagligt och umgås med mig. Och på senare tid har han behandlar mig riktigt illa. och de förklara han med att det är mitt fel att jag ljög och jag måste visa hur mycket jag ångrar mig. På vår förlovning fick jag inget svar alls när jag sa att jag älskar han. han har inte fått mig och känna att jag är kvinnan i hans liv. och att han kommer med en sådan här fråga knäckte mig totalt. och dessutom förstört min relation med min vän utan att de var något som jag ville
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-20 04:03
han var otrogen mot mig i början av mitt förhållande med honom. senare in på förhållandet försökte han att återskapa kontakten med sin före detta fästmö samtidigt som han var med mig. sen var han otrogen med min brors ex. Och jag tror ja har problem som inte kan släppa allt och gå.. han har lyckats alla gånger och få mig och tro att det ät mitt fel för att jag var vän med mitt ex.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-20 13:23
TACK ALLA SNÄLLA MÄNNISKOR FÖR ERA RÅD OCH TIPS. Det värmer att det finns människor där ute som bryr sig. Jag vet att ni kommer tycka att detta låter väldigt sjukt men jag älskar honom fortfarande och mitt liv känns värdelöst. efter allt jag varit med om har jag inget självförtroende kvar. Jag är totalt för krossad. jag känner inte att jag har krafterna att ta mig ur detta. jag har ännu en konsekvens att ta om jag lämnar honom. och det är att jag kommer från en väldigt gammalmodig familj där detta inte ses som ett alternativ. Jag kommer att smutskastat och vara en tjej utan värdighet och det är så min familj och omgivning kommer att se på mig. detta är andra gången jag då går ut en förlovning. Min familj kommer att klandra mig och ingen annan. Jag vet inte om jag har krafterna för att gå igenom något sådant just nu. Jag vill verkligen vara med den här killen och mitt liv känns noll just nu. han föreslog att vi skulle gå på parterapi. varför gör han det? är det verkligen för att han vill vara med mig och tycker om mig. Eller är det något jag försöker inbilla för att jag verkligen önska att det var så. Jag vet inte hur jag ska gå tillväga eller hur jag ska bete mig. Från att varit en lite stolt tjej till att känna sig världens mest dåliga människa. Jag är rädd att om vi nu går till parterapi så kanske det ger honom utrymme att han beter sig likadant igen. Vad ska jag göra? finns det någon som kan hjälpa mig. jag gråter just nu, mitt liv var inte meningen att det skulle se ut så här. Jag är väldigt instängd och får inte göra mycket för min gammalmodiga familj och jag har även tagit emot väldigt mycket skit för att få förlova mig med den här killen då han inte är från samma land. och om jag nu väljer att lämna honom så kommer även min familj att klandra mig. det kommer sluta med att jag hamnar på mitt instängda rum med mig själv och mina tankar. Hur ska jag någonsin har möjligheten att komma över detta?.. Ska ja gå på terapi med honom. men jag vill ändå inte visa honom att jag ändå finns där för då kanske han kör över mig som förr. hur beter man sig. jag önska ja kunde få honom och känna som jag dessvärre kommer det aldrig ske. vad ska jag göra?
TACK ALLA SNÄLLA MÄNNISKOR FÖR ERA RÅD OCH TIPS. Det värmer att det finns människor där ute som bryr sig. Jag vet att ni kommer tycka att detta låter väldigt sjukt men jag älskar honom fortfarande och mitt liv känns värdelöst. efter allt jag varit med om har jag inget självförtroende kvar. Jag är totalt för krossad. jag känner inte att jag har krafterna att ta mig ur detta. jag har ännu en konsekvens att ta om jag lämnar honom. och det är att jag kommer från en väldigt gammalmodig familj där detta inte ses som ett alternativ. Jag kommer att smutskastat och vara en tjej utan värdighet och det är så min familj och omgivning kommer att se på mig. detta är andra gången jag då går ut en förlovning. Min familj kommer att klandra mig och ingen annan. Jag vet inte om jag har krafterna för att gå igenom något sådant just nu. Jag vill verkligen vara med den här killen och mitt liv känns noll just nu. han föreslog att vi skulle gå på parterapi. varför gör han det? är det verkligen för att han vill vara med mig och tycker om mig. Eller är det något jag försöker inbilla för att jag verkligen önska att det var så. Jag vet inte hur jag ska gå tillväga eller hur jag ska bete mig. Från att varit en lite stolt tjej till att känna sig världens mest dåliga människa. Jag är rädd att om vi nu går till parterapi så kanske det ger honom utrymme att han beter sig likadant igen. Vad ska jag göra? finns det någon som kan hjälpa mig. jag gråter just nu, mitt liv var inte meningen att det skulle se ut så här. Jag är väldigt instängd och får inte göra mycket för min gammalmodiga familj och jag har även tagit emot väldigt mycket skit för att få förlova mig med den här killen då han inte är från samma land. och om jag nu väljer att lämna honom så kommer även min familj att klandra mig. det kommer sluta med att jag hamnar på mitt instängda rum med mig själv och mina tankar. Hur ska jag någonsin har möjligheten att komma över detta?.. Ska ja gå på terapi med honom. men jag vill ändå inte visa honom att jag ändå finns där för då kanske han kör över mig som förr. hur beter man sig. jag önska ja kunde få honom och känna som jag dessvärre kommer det aldrig ske. vad ska jag göra?