Roze skrev 2010-04-21 17:46:32 följande:
Roze* Ler hånsamt *Jag har inte dragit upp något om Shia/Sunni i inlägg 486 och fel inriktning. Var står det att Shia-muslimer valt fel väg någonstans? Två vägar har inget med Shia/Sunni ens att göra, utan det är en vanlig metaforisk förklaring av att göra rätt och fel. Okej, så nu menar du alltså att shia-muslimer har valt rätt riktning? Att deras tolkning Är rätt? Då måste du hålla med om att alla deras "galenskaper" Är enligt Islam/Islam-källor?! Ditt sätt att diskutera och sprida missaktning om vad jag har skrivit är under all kritik. Det är en av orsakerna att jag inte vill diskutera, för du framlägger fel förutsättningar för det. När du har lust att diskutera på ett ärligt sätt, kan vi göra det igen. Men inte före dess.Vad är det med er? Varför komma med låga kast när ni inte har svar på tal? Jag tänker inte ens sänka mig till denna diskussionsnivå. Jag har INTE skrivit några lögn OCH det vet du om. Hade jag skrivit lögn som du säger hade du motbevisat mig men du vet att det är ren Fakta därför valde du att avsluta diskussionen så jag inte fortsätter bevisa att shia-muslimer och deras galenskaper Är enligt vad Islam lär.
Varför får du känslor av hånfullhet?
Problemet Roze för dig nu är att du påstår att jag har diskuterat Shia/Sunni i inlägg 486 (i en annan tråd) - jag har citerat det inlägget här för att andra som läser här och som inte har läst i den andra tråden ska förstå vad som hänvisas till. Och de flesta kan nog läsa innantill att det inte står något om Shia/Sunni i den. Utan allmänt om att ta fel och rätt väg. Att försöka hitta rätt väg - vilket är vad vi diskuterade när jag skrev det här, efter att du hade skrivit att Islams utövare består av 72 grenar (det korrekta är 33). Så det gäller alltså att hitta rätt bland dessa 33, och det är förutom det allmänna 'hitta rätt' den andra aspekten av 'hitta rätt' som inkluderades i just det inlägget.
Så var finns de låga kasten och var anser du att jag inte ger dig svar?
Jag har inte sett dig bevisa något, utan du följer din subjektivitet, dvs för dig är Shia det rätta och Sunni fel. Det är den uppfattning du har.
Men jag har inget intresse av att diskutera Shia/Sunni, så om du har stort intresse att diskutera det - trots din egen tidigare envishet att 'religon är privat!' och du inte förstår varför människor diskuterar religion, så hoppas jag det finns andra som har intresse att diskutera just det som intresserar dig i så fall.